داستان‌گویی در «بنیامین» ایرانی به سبک فیلم‌های هالیوودی

ایسنا نوشت: کارگردان انیمیشن «بنیامین» که در جشنواره فجر امسال به نمایش درمی‌آید، می‌گوید در این اثر تلاش کرده از الگوهای فیلمنامه‌نویسی به سبک دیزنی و دریم ورکز که شرکت‌های بزرگ انیمیشن‌سازی هالیوود هستند، استفاده کند.

محسن عنایتی، کارگردان انیمیشن «بنیامین» که یکی از سه انیمیشن برگزیده سی و هفتمین جشنواره فجر است، درباره جایگاه انیمیشن در جشنواره فجر گفت: «در سال‌های اخیر مقاومت جشنواره فجر در مقابل کیفیت انیمیشن‌ها و پذیرفتن آن‌ها اجتناب ناپذیر بوده است. همچنین در نظر گرفتن جایزه برای بخش انیمیشن اتفاق خوبی است، اما باید دید ترکیب داوری و سیاست‌هایی که برای جایزه دادن وجود دارد، چگونه است.»

او درباه دغدغه‌های ساخت انیمیشن بیان کرد: «مدت زمان ساخت انیمیشن طولانی است، همچنین به تعداد نفرات بالا نیازمند است، بنابراین هزینه‌های این کار نیز خیلی بیشتر از فیلم‌های زنده است. مسئولین هم علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری در بخش انیمیشن ندارند.»

این کارگردان درباره انیمیشن «بنیامین» گفت: «فرآیند تولید «بنیامین» حدودا دو سال طول کشید. روی فیلم‌نامه آن خیلی دقیق و با جزئیات کار شد. با برنامه‌ریزی پیش رفتیم، همچنین از نظر مخاطب شناسی رو فیلم کار کردیم و گستره زیادی از بازه سنی دارد.»

او با بیان اینکه علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگسالان نیز با «بنیامین» ارتباط برقرار می‌کنند، افزود: «در این انیمیشن سعی کردیم از الگوهای فیلمنامه نویسی به سبک دیزنی و دریم ورکز که  شرکت‌های بزرگ انیمیشن سازی هالیوود هستند، استفاده کنیم. چون ما به دنبال مخاطب هستیم بنابراین باید قصه تعریف کنیم و برای قصه تعریف کردن بهترین الگو این شرکت‌ها هستند.»

انیمیشن «بنیامین» به تهیه‌کنندگی  مصطفی حسن‌آبادی، صدابرداری آندری موکریتسکی و صداگذاری فرشید جلیلی‌نژاد تولید شده است.

چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد و ... در این انیمیشن صداپیشگی می‌کنند.

مدیریت دوبلاژ این فیلم برعهده امیر زند است و موسیقی «بنیامین» هم توسط بهزاد عبدی ساخته و توسط ارکستر ویرتوزهای کیف در اوکراین اجرا شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =