۲ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
عشق به همسر دوستم باعث شد او را بکشم

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از ادامه تلاش های پلیسی برای کشف بقایای جسد مقتولی خبر داد که حدود یک ماه پیش در بیابان های اطراف جاده قدیم تهران – قم به قتل رسیده است.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی در توضیح این خبر به خبرآنلاین گفت : در مورخه ۳۰/۰۹/۱۳۹۷ پرونده ای با موضوع فقدان افراد از کلانتری ۱۳۰ نازی آباد به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پرونده در اظهارات اولیه به کارآگاهان عنوان کرد: پدرم به هویت سعید . ی ( ۵۴ ساله ) چند روزی است که از منزل خارج شده و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش شده است .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه اطلاعات پیدا کردند که سعید ( فقدانی ) پس از متارکه از همسر سابقش، حدود ۵ سال پیش مجددا با همسر کنونی خود به نام سمیرا ( ۳۲ساله ) ازدواج کرده است. در ادامه، تحقیقات از سمیرا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، اما او در خصوص غیبت همسرش اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد که هیچ اطلاعی از علت غیبت وی ندارد .

در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی اطلاع پیدا کردند که "سمیرا" به واسطه اختلافات شدیدی که با همسرش داشته ، موضوع را با یکی از دوستان همسرش به نام فرزاد . ش ( ۴۹ ساله ) مطرح و در چندین نوبت از وی درخواست کمک کرده است ؛ همزمان با شناسایی فرزاد ، سمیرا در خصوص نحوه آشنایی خود با فرزاد به کارآگاهان گفت : حدود چهار ماه پیش ، به همراه همسرم برای پیدا کردن یک خانه ی استیجاری به بنگاه املاک متعلق به یکی از دوستانش در منطقه نازی آباد مراجعه کرده و در آنجا با فرزاد آشنا شدم .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص اعتراف فرزاد به ارتکاب جنایت گفت : کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی اطمینان پیدا کردند که فرزاد آخرین شخصی بوده که همراه با مقتول مشاهده شده است ؛ لذا تحقیقات ویژه پلیسی از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام روز پنجشنبه مورخه ۲۷/۱۰/۱۳۹۷ وی با اعتراف صریح به ارتکاب جنایت عنوان داشت که پیشنهاد ارتکاب جنایت از سوی سمیرا مطرح شده و قرار بوده تا آن دو پس از ارتکاب جنایت با یکدیگر ازدواج نمایند .

با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، ادامه رسیدگی به پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت و فرزاد با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

فرزاد که از حدود ۱۰ سال پیش از همسر سابق خود متارکه کرده ، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : سعید همیشه همسرش را اذیت می کرد و رابطه خوبی با او نداشت و بارها او را تحقیر می کرد و همین موضوع باعث شد تا سمیرا پس از گذشت مدت کوتاهی از من درخواست کمک کند و نهایتا پیشنهاد قتل فرزاد را با من مطرح کرد .

فرزاد در خصوص نحوه ی ارتکاب جنایت به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گفت : با طرح پیشنهاد جنایت ، طی چندین جلسه ملاقاتی که با فرزاد داشتم به دروغ موضوع در اختیار داشتن چند قطعه زیرخاکی را برای وی مطرح کرده و عنوان می کردم که قطعات زیرخاکی را در نزدیکی شهرستان قم، در منطقه ای بیابانی زیر خاک مخفی کردم . به این ترفند فرزاد را در شب جنایت همراه خود کردم و به محل جنایت کشاندم.

فرزاد در ادامه اعترافاتش گفت : ساعت ۲۳:۰۰ مورخه ۲۸/۰۹/۱۳۹۷ با خودرو سواری متعلق به یکی از دوستانم به دنبال سعید و همسرش رفتم؛ پس از آن به سمت اتوبان تهران – قم حرکت کردیم تا نهایتا در یک منطقه بیابانی توقف کرده، در حالیکه سمیرا نیز پشت سر من از ماشین پیاده شده بود مقداری حرکت کردیم ؛ نهایتا با چاقو چندین ضربه به گردن ، سینه و شکم سعید زده و او را به قتل رساندم [ و پس از ارتکاب جنایت ] به همره سمیرا به تهران بازگشتیم .

با اعتراف صریح فرزاد به ارتکاب جنایت و مشارکت همسر مقتول در جنایت، سمیرا نیز بلافاصله دستگیر شد و در همان تحقیقات اولیه ضمن تأیید اعترافات فرزاد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : با نقشه قبلی که در خصوص قتل همسرم کشیده بودیم، به همراه فرزاد به [ کیلومتر ۵۵ ] جاده قدیم تهران – قم حرکت کردیم ؛ پس از رفتن به داخل یک جاده خاکی ، فرزاد از ماشین پیاده شد و به بهانه نشان دادن زیرخاکی همسرم را به داخل بیابان کشاند ؛ [ در حالیکه من نیز پشت سر آنها در حال حرکت بودم ] فرزاد با چاقویی که از قبل تهیه کرده بود، چند ضربه به همسرم وارد کرد و پس از رها کردن جنازه در بیابان به تهران بازگشتیم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمان به رهاسازی جسد در منطقه ای بیابانی در کیلومتر ۵۵ جاده قدیم تهران – قم  ، تحقیقات جهت کشف جسد مقتول در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . در مورخه ۲۹/۱۰/۱۳۹۷ تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم به همراه متهمان پرونده به محل جنایت مراجعه کرد اما با وجود بررسی میدانی محل جنایت موفق به کشف جسد یا بقایای جسد نشده و تنها چند تکه لباس آغشته به خون متعلق به مقتول در محل جنایت کشف شد . در حال حاضر نیز هر دو متهم با قرار بازداشت موقت صادره از سوی شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =