رحیمی: چرا هر کنوانسیونی به مجلس می‌آید می‌گویند کاپیتولاسیون است؟

ایلنا نوشت: یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از روند رسیدگی به کنوانسیون های مطرح شده در صحن گله کرد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی علیرضا رحیمی در جریان بررسی تأسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا با بیان اینکه از همکارانم در مجلس و اعضای دولت تشکر می‌کنم که روی این لایحه مهم کارکردند، گفت: از رویه‌ای که در مجلس باب شده است تعجب می‌کنم؛ این چه رویه‌ای است که در مجلس ایجاد می‌شود، هر کنوانسیونی می‌آید دوستان سریع به آن صبغه سیاسی می‌دهند.

وی ادامه داد: با یک شعار «لاشرقی و لاغربی» می‌خواهند سریع آن را به نفوذ و جاسوسی وصل کنند. کنوانسیون‌هایی که ما در سازمان و مجامع بین‌المللی عضو هستیم در جاهای مختلف خودشان را نشان داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این لایحه یک لایحه بین‌المللی است. ما شاهد اتفاقات طبیعی و سونامی‌ها در اقیانوس‌ها بوده‌ایم حال اگر این اتفاق در خلیج فاس و اقیانوس عمان رخ دهد ما چقدر زمان داریم که با کشورهای همسایه برای برون رفت از یک بحران همکاری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این کنواسیون زیر مجموعه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسه و ارتباطی به بحث‌های مستقل منطقه‌ای ندارد، دفتری که در تهران تاسیس میشود مربوط به سازمان ملل و قرار است این دفتر در تهران تأسیس شود و این یک افتخار برای ماست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای تاکید کرد: این برای ما به عنوان عضو سازمان ملل سربلندی است تا ما بتوانیم با جوامع بین‌الملل همکاری داشته باشیم.

وی یادآور شد: مخالفان این طرح اعلام می‌کنند که این کنواسیون ما را خدمه سازمان ملل معرفی کرده است این چه تعبیری است که ما به کار می‌بریم؟ اگر واقعا قرار است در هر کنوانسیون عضو هستیم خدمه باشیم خب استعفاء دهیم و از آن خارج شویم اینکه منطق لاشرقی و لاغربی مطرح می‌کنند و می‌گویند کاپیتولاسیون است که درست نیست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    اقای رحیمی از برجام عبرت بگیرو...