کویت درباره عادی سازی روابط با اسرائیل توضیح داد

ایسنا نوشت:معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که موضع رسمی کشورش در رد عادی‌سازی روابط با اسرائیل واضح و روشن است.

 خالد جارالله، معاون وزیر  خارجه کویت تصریح کرد: کویت هیچ‌گونه اقدامی در قبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل اتخاذ نکرده و تمامی اظهارات درباره عادسازی روابط، شخصی است و هیچ ارتباطی با موضع رسمی کویت ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت، خالد جارالله خاطرنشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی شاهد نظرات مختلفی بودیم از جمله اینکه فجر السعید، یکی از کاربران توییتر  از موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل سخن گفته بود اما در سطوح رسمی تاکید می‌کنم که هیچ موضع رسمی در قبال عادی‌سازی روابط میان کویت و اسرائیل اتخاذ نشده است.

وی در ادامه افزود: موضع کویت از زمان اعلام موضع شیخ جابر الاحمد، امیر سابق کویت مبنی بر اینکه کویت آخرین کشوری است که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌کند، واضح است.

فجر السعید در  ۳۱ دسامبر گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امیدوارم که سال جدید میلادی سالی مملو از خیر و امنیت باشد و دوست دارم بگویم که به شدت از عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گشایش در تجارت با آن، سرمایه‌گذاری کشورهای غربی در بخش گردشگری به ویژه گردشگری دینی در  "مسجدالاقصی"، "قبه‌الصخره" و کلیسای "القیامه" حمایت می‌کنم.

صفحه عربی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر از این توییت فجر السعید استقبال کرد و وی را زنی "شجاع" توصیف کرد.

این وزارتخانه مدعی شد: رویکردهای مسالمت‌آمیز و همکاری مشترک با دولت اسرائیل برای ملت‌های عربی خیر و برکت به ارمغان می‌آورد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =