داستان پسرکی که کفش نداشت و شب را در خیابان می‌خوابید

علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی دقیقه یک بازی دیشب ایران و عمان، طی ۲۴ ساعت اخیر ستاره بی‌چون و چرای شبکه‌های اجتماعی شده.

محمدحسین نجاتی: «علی بیرو» اسم مخففی از دروازه‌بانی که سال‌ها پس از روزهای طلایی احمدرضا عابدزاده، می‌خواهد در قامت یک دروازه‌بان دل‌ ایرانی‌ها را تسخیر کند. علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی دقیقه یک بازی دیشب ایران و عمان، طی ۲۴ ساعت اخیر ستاره بی‌چون و چرای شبکه‌های اجتماعی شده. اینستاگرام، توییتر و تلگرام تا ساعت‌ها پس از بازی دیشب در تسخیر فیلم مهار توپ دیدنی او بود. از آن طرف در توییتر پخش مستندی تحت عنوان «طراحی سوخته» که به ماجراهای اعتراضات کارگران هفت‌تپه می‌پرداخت با خبر صبح امروز بازداشت اسماعیل بخشی گره خورد و یکی از پربحث‌ترین سوژه‌ها شد. همزمان در اینستاگرام فضا فوتبالی است و انتشار ویدئویی از جواد خیابانی مجری بحث‌برانگیز این روزهای صداوسیما باز محل بحث و انتقاد شد. چراکه خیابانی در اظهار نظری عجیب عنوان کرد:« ما از عمانی‌ها هم شورمون بیشتره و هم شعورمون!» 

اینستاگرام: داستان بیرانوند

علیرضا بیرانوند دیشب ستاره اول شبکه‌های اجتماعی بود. مساله‌ای که باعث شد حتی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی فایل روزهای سخت زندگی او را از آرشیو شبکه‌های اجتماعی بیرون بیاورند و از داستان پسرکی بگویند که «کفش نداشت و شب را در خیابان می‌خوابید». او در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود: چندماه در چمن‌های دور میدان آزادی می‌خوابیدم. تمام دستفروش‌های آنجا مرا شناخته بودند. بعد ناچار شدم در یک فست‌فود کار کنم، هر روز صبح از 6 تا 12 ظرف‌های پیتزا را چرب می‌کردیم، 12 می‌رفتم سر تمرین و دوباره بر می‌گشتم همانجا، شرایطم آنجا خیلی نامساعد بود. بعد از آن در یک کارواش کار کردم که شرایط بهتری داشت. آنجا به علت قد بلندم مسئول ماشین‌های شاسی بلند شده بودم.»
این روزهای سخت و رسیدن به آرزوهای بزرگ و حالا رساندن یک ملت به آرزوهای بزرگ همواره از علیرضا بیرانوند یک ستاره محبوب در شبکه‌های اجتماعی ساخته است. دیگر نکته‌ای که طی ۲۴ ساعت اخیر به چشم مخاطبان شبکه‌های اجتماعی آمده، ماجرای اشاره‌های سردار آزمون به علی بیراوند پیش از ضربه پنالتی بود. تا جایی که سید حسن آقامیری که پس از ماجرای خلع لباس، فالورهای بیشتری هم در اینستاگرام بدست آورده، با انتشار فیلمی از اشاره‌های سردار آزمون نوشت: «اشاره، میبینی گاهی اوقات لازم نیست اونی باشی که همه میخواند ازت / باید یک اشاره باشی/ اون وقت همه شاد هستند، شیپور خدا هم کارش رو میکنه... » 

روی ناخوش شبکه‌های اجتماعی به سردار آزمون و طارمی

اما نکته‌ای که زیر پوست شبکه‌های اجتماعی در جریان است در چند مقطع به چشم خورده، اینکه اصولا آب کاربران شبکه‌های اجتماعی با سردار آزمون و مهدی طارمی در یک جوی نمی‌رود.
این اتفاق در چند مقطع تقویت شد. ابتدا ماجرای انتقال مهدی طارمی به تیم ریزه‌اسپورت ترکیه و پس از آن محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقال بازیکنان و پس از آن عملکرد این دو بازیکن در جام جهانی. در بازی دیشب هم از دست دادن چند موقعیت مسلم گل‌زنی از سوی طارمی و آزمون باز بهانه‌هایی دست کاربران شبکه‌های اجتماعی داد تا آنها را در معرض نقد قرار دهند. برخی کاربران هم پا را فراتر گذاشتند و نقدهایی تندی کردند. یکی از کاربران نوشت: «سردار آزمون بدبخت از تعطیلاتش زده اومده داره واسه ما توپ خراب می کنه» یکی دیگر از کاربران نوشت: «مطمئنم طارمی آخر همه‌ بازیا می‌پرسه‌ بردیم‌ یا نه؟» یکی دیگر از کاربران بحث‌های دیشب را در این جمله خلاصه کرد:«یه بیرانوند جلوی آرزوهای ماس و یه طارمی تلاشای ما.»

توییتر: بازداشت اسماعیل بخشی

دو شب پیش، باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار خبری نوشت: مستند جنجالی طراحی سوخته که به اقدامات گروه‌های برانداز و تجزیه طلب از دی ماه سال ۹۶ تاکنون برای ایجاد هرج و مرج در کشور اختصاص دارد امشب از بخش‌ خبری ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.  مستندی که بازتاب زیادی در فضای توییتر داشت. دیشب و دو شب قبل این مستند محل بحث‌های زیادی بود تا صبح امروز که خبر بازداشت اسماعیل بخشی مطرح شد و همزمان این دو بحث بهم گره خورد. موافقان این مستند اطلاعات آن را ستودند و دقیق خواندند و مخالفان آن را در جهت اغوای افکار عمومی تحلیل کردند.
با این حال خبر بازداشت اسماعیل بخشی یکی از مهم‌ترین اخبار امروز بود. امروز خبرگزاری فارس در تشریح این خبر نوشت: اسماعیل بخشی که قصد به انحراف کشاندن اعتراضات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را داشت و به دروغ مدعی شده بود مورد شکنجه قرار گرفته است، قبل از وصل شدن به تیم خروج از کشور، دقایقی پیش دستگیر شد.

همچنین، محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در رابطه با جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی در دزفول با بیان اینکه با نیابت قضائی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست جلب بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد، گفت: این فرد شب گذشته در دزفول با همکاری نیروهای امنیتی-انتظامی دستگیر شده است.

این مقام قضایی با تکذیب خبر منتشره مبنی بر هجوم نیروهای مسلح ناشناس به خانه وی تصریح کرد: این فرد از صبح روز گذشته متواری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پس از اقدامات موثر عملیاتی دستگیر شد.

   

۴۲۴۲

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    ایشان لب مرز هنگام خروج در لباس گوسفند دستگیر شد؟ در جیب او مواد مخدر و قرص ضد بارداری و.. پیدا نشد؟ اطلاعات محیط زیستی خارج نمیکرد و قصد تغییر بافت و کاهش جمعیت نداشت؟
  • گرگان IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    اقای سردار بهتره ادب رو رعایت کنه.اون ازون خداحافظیه ساختگیت اینم از هیس کردنت