استاندار آذربایجان شرقی: زبان گویای مردم بودن کارکرد اصلی رسانه هاست

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اهمیت و جایگاه رسانه ها در دنیای کنونی، گفت: رسانه ها باید زبان گویای مردم و حلال مشکلات جامعه باشند و در واقع کارکرد اصلی رسانه ها همین است.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: فضا و بستر مناسبی در رسانه های استان وجود دارد که بر این اساس می توانند به خوبی نقش و وظایف خود را ایفا کنند. 
وی افزود: با نقدپذیری مسوولان و فراهم شدن بسترهای فرهنگی فعالیت برای رسانه ها، فضا می تواند از این هم بهتر شود.
پورمحمدی اظهار داشت: از طرفی رسانه های ارتباط جمعی نیز باید منصف باشند و تنها به بیان نقاط ضعف اکتفا نکنند و در واقع پل ارتباطی بین مسوولان باشند تا مشکلات جامعه به خوبی منعکس شود. 
وی ادامه داد: در فضای مناسب رسانه ای و آرام امکان بررسی و چاره جویی در خصوص مسائل احتمالی موجود نیز ممکن می شود و خبرنگاران باید در این مسیر گام بردارند. 
پورمحمدی گفت: رسانه ها به عنوان دانشگاه عمومی، به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، وظیفه آموزش جامعه را برعهده دارند و در واقع خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان بر عهده وسایل ارتباط جمعی است. 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به رغم اینکه برخی رسانه های خارجی تلاش می کنند فضای رسانه ای را در اختیار بگیرند فضای موجود به سمتی پیش می رود که توجه مردم به رسانه های داخلی روز به روز در حال افزایش است. 
پورمحمدی همچنین با بیان اینکه رسانه ها باید اعتماد مخاطبان را افزایش دهند تا عملیات روانی و رسانه ای دشمنان خنثی شود، گفت: تنوع موضوع ها، اطلاع رسانی به موقع و بیان مطالبات مردم موجب افزایش اعتماد مخاطبان می شود. 
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب، رسانه های تلاش کنند دستاوردهای انقلاب و پیشرفت ها به نحو مناسب بیان شود و مسوولان نیز در این ارتباط همکاری خوبی با وسایل ارتباط جمعی داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید مشکلات را به خوبی بیان کرده و از صاحب‌نظران راهکار بخواهند، افزود: بستری که در رسانه های استان وجود دارد فرصت خوبی برای مسئولان است تا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای باارزش نظام را اطلاع‌رسانی کنند. 
بیش از ۴۳۰ رسانه مکتوب، مجازی، نمایندگی خبرگزاری و روزنامه های سراسری در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد. 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =