بازرسان افتخاری برای کنترل قیمت‌ها در اردبیل به‌کار گرفته شوند

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای ساماندهی و کنترل مناسب بازار طبق ضوابط اعلامی از ظرفیت مناسب بازرسان افتخاری استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حامد عاملی  با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت با محدودیت نیروهای بازرس مواجه است، توضیح داد: بازرسین فعال در این بخش با وجود سنگینی وظایف عهده‌دار فعالیت‌های مهم و متعددی هستند.

وی به فعالیت ۷۰ نیروی بازرس در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اغلب این نیروها از لحاظ سازمانی با مشکل استخدامی مواجه هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: بازرسین افتخاری با روحیه بسیج‌وار خود می‌توانند با ضوابط خاص در کنترل بازار و انجام نظارت‌های مورد نیاز یاری‌گر گشت‌های بازرسی باشند.

عاملی به دیگر مشکلات مهم موجود در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در تامین کالاهای اساسی مردم تاثیر اعتبارات درنظر گرفته شده را در سفره‌های مردم نمی‌بینیم و با نظارت و جدیت ویژه باید این مشکل به صورت ملی برطرف شود.

به گفته وی با تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی نظارت‌های ویژه‌ای بر قیمت گذاری کالاها و جلوگیری از احتکار و انبار کالاهای ضروری انجام می‌پذیرد و به صورت جدی با زیرپا گذارندگان قوانین برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در مدیریت بازار و قیمت‌های موجود علاوه بر توجه به رعایت حقوق مردم باید به عرف قضیه نیز توجه شده و شرایط بازار و فروشندگان را نیز درنظر گرفت تا حقی از کسی ضایع نگردد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =