داغ‌های فضای مجازی/ از رقص میلادمحمدی تا رزمایش قطع اینترنت

میلاد محمدی دفاع چپ تیم ملی ایران، این روزها بیشتر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. چند شب پیش انتشار فیلمی از رقص این بازیکن در اتاق هتل، مورد توجه کاربران قرار گرفت و حالا یکی از ویدئوهای پربازدید اینستاگرام است.

به گزارش خبرآنلاین، انتشار خبری از رزمایش قطع اینترنت در ایران امروز در شبکه‌های اجتماعی خصوصا توییتر به محلی از بحث‌ها و شوخی‌های کاربران تبدیل شد. همزمان در اینستاگرام فضا فعلا فوتبالی است و فیلم‌هایی از رقص میلاد محمدی مورد توجه قرار گرفته است. در تلگرام هم  نامه وزیران به رهبر انقلاب برای لوایح FATF بازتاب زیادی داشت اما در مجموع می‌توان گفت امروز شبکه‌های اجتماعی روز آرامی را طی کرد.

توییتر: ماجرای رزمایش قطع اینترنت

ماجرا از آنجایی شروع شد که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی خبر از اجرای رزمایش قطع اینترنت در کشور و نسبت به قطع برخی سرویس‌های مبتنی بر کارت بانکی هشدار داد. نامه یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی حاکی از آن است که به‌زودی "رزمایش قطع اینترنت" به‌صورت مکرر در کشور برگزار خواهد شد تا میزبانی‌های داخلی و میزان اتکا به اینترنت کاهش یابد.
در متن نامه این شرکت آمده است: «پیرو اطلاعیه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غیرعامل کشور، به‌منظور رزمایش قطع اینترنت به‌اطلاع می‌رساند، تمام سرویس‌های مبتنی بر کارت در تاریخ 1397/11/7 از ساعت 10 تا 12 به‌مدت دو ساعت قطع خواهد بود.

در این فرآیند تمام پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد.

بدیهی است پس از پایان رزمایش تمامی سرویس‌ها به حالت عادی خود باز خواهند گشت.

در آینده نزدیک این رزمایش به‌تناوب تکرار شده و در نهایت تمامی پذیرندگانی که دارای سرویس خارج از کشور هستند از سرویس پرداخت خارج خواهند شد. لذا پیشنهاد شده است نسبت به انتقال سرور خود به داخل کشور اقدام کنند».

این خبر در واقع امروز صبح بمب شبکه اجتماعی توییتر بود. یکی از کاربران در این زمینه نوشت: «قراره رزمایش قطع اینترنت بزارن. داداش ما در حالت عادی اینترنتمون قطع و وصل میشه، رزمایشتون برا چیه؟» یکی دیگر از کاربران نوشت: «رزمایش قطع اینترنت فقط اونجاش که قطع میکنن ولی دیگه وصل نمی کنن». البته شوخی‌های کاربران با این اتفاق تمامی نداشت و یکی از کاربران نوشت:« سید جواد هاشمی توی رزمایش قطع اینترنت هم شهید میشه.»


همزمان در توییتر، یکی از اخباری که بازخورد بالایی داشت، مربوط به ثروت بالای ۲۶ نفر در دنیا بود. ماجرا از این قرار بود که سازمان امدادرسانی اکسفام می‌گوید ۲۶ نفری که ثروتمندترین افراد جهان هستند به اندازه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر از ساکنان کم درآمد کره زمین (نیمی از جمعیت کره زمین) درآمد دارند. متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

اینستاگرام : ماشالا میلاد محمدی!
 


میلاد محمدی دفاع چپ تیم ملی ایران، این روزها بیشتر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. چند شب پیش انتشار فیلمی از رقص این بازیکن در اتاق هتل، مورد توجه کاربران قرار گرفت و حالا یکی از ویدئوهای پربازدید اینستاگرام است. تا جایی که پژمان راهبر، روزنامه‌نگار ورزشی و سردبیر سایت ورزش ۳ با انتشار فیلمی از رقص میلاد محمدی نوشت:« دو هیچ به نفع ایران.بیاین تا آخر تورنمنت خوش بگذرونیم. کاش کی روش هم پایه باشه و بریم برای فتح جامی که بدجور می تونیم ببریمش.(مقاومت نکنید،بذارید بشوره و ببره).» این مساله اما با خبر انتقال احتمالی میلاد محمدی به تیم نیوکاسل انگلستان نیز گره خود و همزمان یکی از کاربران نوشت:« خبر اومده که #میلاد_محمدی #نیوکاسل میخواد فکر کنم زن بنیتز واسه لاغر کردن رافا رو اورده به رقص اصیل ایرانی :)) » ماجرا از این قرار است که رافائل بنیتس سخت به دنبال جذب یک مدافع چپ است تا بتواند برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر تقویت شود و در لیگ بماند. به همین خاطر این باشگاه پیشنهاد رسمی خود را برای جذب #میلاد_محمدی به اخمت گروزنی ارسال کرد.
یکی دیگر از کاربران هم با انتشار تصویر زیر نوشت: میلاد محمدی حتی شادیای بعد گلشم خاص وسوژس» کاربری هم به اسم فرهاد درباره او نوشت:« مهدوی کیا موشک معمولی بود میلاد محمدی قشنگ بالستیکه»

تلگرام: نامه وزیران درباره تصویب FATF

در فضای تلگرام اما خبر ارسال نامه برخی وزاری دولت به مقام معظم رهبری برای تصویب لایحه FATF بازخود زیادی داشت. در این زمینه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تقدیم نامه برخی از وزیران به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح مرتبط با FATF را تایید کرد و گفت: مفاد این نامه تقاضا از ایشان برای تسریع در رسیدگی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

«محمد شریعتمداری» روز سه شنبه به برخی شروط و تحفظ های جمهوری اسلامی ایران در مورد کنوانسیون های مختلف و عضویت در سازمان های بین المللی اشاره کرد و افزود: فکر می کنم دو یا سه اظهارنظر مکتوب رهبر معظم انقلاب ذیل نظر شورای عالی هماهنگی سه قوه - هم منفردا در مورد هر کدام از این لوایح به صورت جداگانه و هم مجتمعا اخذ شده است؛ یعنی کاملا پیداست که متناسب با روند طبیعی قانونی کار، رهبر معظم انقلاب با تحقق این شرایط موافقت فرموده اند.

وی با یادآوری شرایط پیش روی کشور و تحولات بین المللی تصریح کرد: تاخیر در تصویب، ممکن است تبعاتی برای کشور در عرصه های گوناگون داشته باشد و انتقالات مالی را با مشکل مواجه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از این جهت موضوع لوایح چهارگانه مرتبط با FATF برای دولت از حساسیت ویژه ای برخودار بوده و دولت علاقه مند است تا در این فرصت محدود این اقدام به نتیجه برسد.

شریعتمداری همچنین اظهار داشت: هیات عالی نظارت مجمع برخی تحفظ ها درباره این لوایح دارد. امیدواریم این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود و به تصویب برسد تا ما شاهد آثار زیانبار عدم تصویب آن در کشور نباشیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1224977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =