تهران آلوده‌تر می‌شود/ وضعیت جوی آخر هفته کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ناسالم شدن هوای شهرهای بزرگ و پر جمعیت طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، احد وظیفه با بیان اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، در این باره گفت‌: پیامد این وضعیت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز -چهارشنبه- در شمال خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال خوزستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین فردا -پنجشنبه‌ - این شرایط برای برخی نقاط استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد:  روز جمعه‌ -پنجم بهمن- در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده و برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه ، فردا و پس فردا -پنجشنبه‌ و جمعه‌ - در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. طی همین دو روز در استان‌های گیلان و اردبیل افزایش دما همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی پایتخت طی روزهای آینده نیز گفت‌: فردا و پس فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۱ و یک درجه سانتیگراد و ۱۷ و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
    0 0
    مرسی از زحمات مدیران !