مسعود کیمیایی و داوود رشیدی از جمله هنرمندانی هستند که در مراسم نکوداشت احمدی از این شاعر و شعر​هایش سخن​ می​گویند.

زینب کاظم خواه: وقتی پای احمد رضا احمدی در میان باشد طبیعی است که مسعود کیمیایی و داوود رشیدی هم به خانه هنرمندان می آیند تا از این شاعر و رفیق سال​های دور و نزدیک​شان سخن بگویند.

البته در این نکوداشت،فقط قرار نیست حاضران از این شاعر و شعرهایش حرف بزنند،این برنامه بخش های دیگری هم دارد که یکی از آن ها رونمایی کتاب جدید احمد رضا احمدی است.

احمد رضا احمدی  در مورد این کتاب به خبرآنلاین می​گوید: این کتاب  «دربه در به دنبال احمدرضا احمدی نام دارد و  تازه‌ترین کتاب من است که از سوی نشر نظر روانه بازار می​شود.

به گفته‌ این شاعر، کتاب یاد شده در حوزه‌ی شعر بزرگسال است ،با تصویرسازی مهکامه شعبانی منتشر خواهدشد.

مراسم نکوداشت احمد رضا احمدی را انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می کند و عنوان آن را هم گذاشته «برای احمدرضا مداد رنگی بخریم»

جدا از  داوود رشیدی و مسعود کیمیایی، این نکوداشت سخنرانان دیگری هم دارد مثل  افسانه شعبان‌نژاد، فریدون عموزاده خلیلی، کریم نصر و جواد محقق .

همچنین در این مراسم فیلمی با عنوان «همه‌ی مداد رنگی‌های من» اثر ابراهیم حقیقی به نمایش در می​آید.

 بهانه برپایی این نکوداشت ، 4دهه آفرینش گری این شاعر در حوزه‌ی ادبیات کودک است.

این برنامه روز پنجشنبه 23 دی  از ساعت 17 الی 20 در سالن بتهوون خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

احمدرضا احمدی متولد 1319 در کرمان است. پدرش کارمند وزارت دارایی بود و 5 فرزند داشت که احمدرضا کوچکترین آن‌ها بود.

احمدی در مهر ماه سال 1349 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد و تا سال 1358 در سمت مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار به کارش ادامه داد.

او از سال 1358 تا زمان بازنشستگی یعنی سال 1373 در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویراستاری مشغول بود.

«دفترهای سالخوردگی(دفتر سوم)، پس از فراغت​های مدام: نیستی» ، «دفترهای سالخوردگی(دفتر دوم)، چتر​های کهنه در باران باز نمی​شدند: حرمان» ، «دفترهای سالخوردگی(دفتر یکم)، در این کوچه​ها گُلِ بنفشه می​روید: باران»،  «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» ، «بهاریه»، «همه شعرهای من»، «روزی برای تو خواهم گفت»، «چای در غروب جمعه روی میز سرد می‌شود»، «ساعت۱۰ صبح بود» از جمله آثار منتشر شده‌ی این شاعر هستند.

52

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =