وزیر راه و شهرسازی با همراهی استاندار البرز از آزادراه تهران شمال بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی با همراهی رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران شمال بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع استانداری البرز، صبح پنجشنبه، دکتر اسلامی با حضور در کارگاه پروژه آزادراه تهران شمال در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت. در این نشست  سعیدی کیا و  شهبازی توضیحاتی در خصوص پروژه و لزوم تسریع در بهره برداری آن ارائه دادند.
آزادراه تهران _شمال یک پروژه بزرگ راهسازی در کشور است که تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می کند.  قطعه دوم این آزادراه حد فاصل شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است و تونل‌های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر در این منطقه قرار دارد که با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه تر می شود .
گفتنی است با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران -  شمال در صدد تسریع در بهره برداری است.
این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۱۶ پل و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است.

قطعه دو آزاد راه تهران - شمال و   تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =