سخنگوی کمیته ویژه بررسی حوادث پس از انتخابات مجلس می گوید:اواخر تیر ماه سال قبل آقای بروجردی پیشنهاد کرد مجلس برای تاطیف فضای کشور موضوع حوادث پس از انتخابات را پیگیری کند.

کاظم جلالی در گفت وگوی تفصیلی با خبرآنلاین دربار ه چگونگی تشکیل این کمیته، اظهار داشت: اواخر تیر ماه سال قبل که مجلس تعطیل بود یک روز آقای بروجردی به بنده اعلام کرد که من با آقای دکتر لاریجانی صحبت کردم و پیشنهاد کردم بهتر است در فضای فعلی کشور مجلس وارد شود. از دو جهت، یکی اینکه به تلطیف فضا و جمع کردن موضوع کمک کنیم و دوم اینکه مجلس ملجاء و پناهگاه هم باشد و برخی ها که شکوائیه ای از این حوادث دارند به جای اینکه در خارج سیستم پیگیری کنند، بیایند درون نظام شکایتشان را طرح و پیگیری کنند.

وی درباره اقدامات این کمیته در آن مقطع هم گفت: اولین کاری که کردیم این بود که یک ملاقات با آقای مرتضوی داشتیم. این دیدار بعد از اخباری بود که درباره کشته شدن آقای روح الامینی و دو نفر دیگر از افراد در کهریزک مطرح شد و این کمیته به طور جدی وارد عمل شد. خاطرم هست اولین ملاقات را با آقای مرتضوی داشتیم و بعد از دیدار من مصاحبه کردم و نتیجه را با افکار عمومی در میان گذاشتیم و فردایش کمیته به اوین رفت که در اوین هم مصاحبه ای کردم و به طور مفصل از تلویزیون پخش شد.

وی با بیان اینکه اولین بار بود که یک مقام در جمهوری اسلامی آمار دقیق دستگیر شدگان را می داد، تصریح کرد: آنجا اعلام کردم 140 نفر آزاد می شوند و حدود 200 نفر هم زندانی کف خیابانی داریم که در اغتشاشات دستگیر شدند و حدود 50 نفر هم کسانی هستند از چهره های سیاسی که دستگیر شدند. این برای اولین باری بود که آماری داده شد و خودم به این قائلم که این اقدام، آرامشی در جامعه ایجاد کرد.
/3028

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    آقا حواثتو جمع کن.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    1 0
    طبق صحبت ایشان، هدف جمع و جور کردن موضوع بوده و نه احقاق حقوق ... متأسفم ....
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    چه ناگفته ها و اقدامات مهمی!!!....مراقب باشید چشم نخورید....از کنار راه برو
  • محمود IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    "این برای اولین باری بود که آماری داده شد و خودم به این قائلم که این اقدام، آرامشی در جامعه ایجاد کرد." یعنی با یه آمار دادن که معلوم نیست از کجا اومده خیال مردم راحت شده!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    این حرفها فقط به دردرییس شما لاریجانی می خورد