حضور محمدحسن پزشک در معاونت سینمایی در سال‌های 1380 و 1381 رویکرد بزرگداشت‌های جشنواره فیلم فجر را به سوی بازیگران متوجه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه سیف‌الله داد از مسئولیت معاونت امور سینمایی کناره‌گیری کرد مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

در سال‌های 1380 و 1381 که پزشک معاون سینمایی بود و محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره و احمد مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از بازیگران سینما در کنار گروه دیگری از سینماگران مورد تقدیر قرار گرفتند.

سال 1381 اعلام شده بود محمد داودی فیلمبردار و داریوش مهرجویی در مراسم افتتاحیه جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که در ادامه با برگزار نشدن مراسم تقدیر آنان، داودی اعلام کرد خود از حضور در این مراسم انصراف داده و همچنین بیماری دلیل حاضر نشدن مهرجویی عنوان شد؛ هرچند بعدها شنیده شد خود مهرجویی اعلام کرده بود تمایلی به برپایی بزرگداشت برای خود را ندارد.

همزمان با مراسم افتتاح بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر مراسم تودیع محمدحسن پزشک و معارفه محمدمهدی حیدریان برگزار شد تا این دوره از جشنواره صاحب دو مدیر سینمایی باشد؛‌ یکی برگزار کننده و دیگری کسی که تا شب آغاز به کار جشنواره مسئولیت سامان‌دهی امور را برعهده داشت.

جدول و گزارش مربوط به بزرگداشت‌های جشنواره فجر در سال‌های 76 تا 79 را اینجا بخوانید.

سال و دوره برگزاری جشنواره

دبیر، معاون سینمایی و وزیر ارشاد

بزرگداشت‌ها

1380، بیستمین دوره

دبیر: محمدمهدی عسگرپور، معاون سینمایی: محمدحسن پزشک و وزیر: احمد مسجدجامعی

کیانوش عیاری، پرویز پرستویی و گلچهره سجادیه

1381، بیست و یکمین دوره

دبیر: محمدمهدی عسگرپور،‌ معاون سینمایی: محمدحسن پزشک/ محمدمهدی حیدریان و وزیر: احمد مسجدجامعی

سعید پورصمیمی، حمیده خیرآبادی، مهرداد فخیمی و منوچهر طیاب

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =