تعداد تماس‌های ترامپ با روس‌ها قبل از مراسم تحلیف

باشگاه خبرنگاران نوشت: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت رئیس جمهور آمریکا و دستیارانش پیش از ورود او به کاخ سفید بیش از ۱۰۰ تماس با عوامل روس داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دست کم ۱۷ تن از مقامات کمپین انتخاباتی و مشاوران او پیش از رسیدن او به ریاست جمهوری، بیش از ۱۰۰ تماس با اتباع روس،  ویکی لیکس و واسطه‌های آن داشته اند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است ترامپ، که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، پیش از ژوئیه سال ۲۰۱۶ دست کم ۶ تماس با عوامل روس داشته است. در یکی از این تماس‌ها نامه‌ای در خصوص تمایل به گسترش برج ترامپ در مسکو به امضاء رسید.

در این گزارش آمده است ترامپ اندکی پس از پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه هر گونه ارتباط با اتباع روس را رد کرد. گزارش اخیر نیویورک تایمز با استناد به جمع آوری گزارش‌های این روزنامه، اسناد ارائه شده به کنگره و پرونده‌های دادگاه مربوط به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا انجام شد. بنا به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا دست کم ۱۷ تماس با عوامل روس داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه ریزی برای نشست برج ترامپ در ژوئن سال ۲۰۱۶ اشاره کرد.

نیویورک تایمز می‌نویسد جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا نیز دست کم ۶ تماس با روس‌ها داشته است. راجر استون، مشاور سابق ترامپ نیز که به تازگی توسط اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا بازداشت شد، بیشترین تماس، ۱۸ مورد، را با اتباع روس و ویکی لیکس پیش از رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری داشته است. در گزارش نیویورک تایمز به اسامی برخی از دستیاران ترامپ از جمله مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا، پال منافورت، رئیس پیشن کمپین انتخاباتی او و مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ نیز اشاره شد.

موضوع مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مدتهاست که در این کشور تحت بررسی قرار دارد. این در حالی است روسیه بارها هرگونه مداخله در انتخابات آمریکا و تبانی با کمپین انتخاباتی رئیس جمهور کنونی آن را تکذیب کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =