فلاحت‌پیشه: آمریکا در نشست ورشو شکست می‌خورد

میزان نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد نشست ورشو دو روز بعد از برگزاری مراسم باشکوه ۲۲ بهمن ایران برگزار می‌شود که شکست محرزی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و نمایندگانی از دستگاه‌های دفاعی کشور همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی نشست ضد ایرانی پیش رو در لهستان برگزار شد.


وی افزود: معتقدم نشست ورشو نوعی عقب‌نشینی آمریکایی‌ها در شکل گیری سیاست‌های ضد ایرانی است چرا که پیش از این آمریکا تلاش کرد تا موضوع ایران را در شورای امنیت، بین المللی کند که به نتیجه نرسید.


فلاحت‌پیشه ادامه داد: پس از آن آمریکا تلاش کرد اجماعی منطقه‌ای علیه ایران صورت گیرد که آن موضوع هم نتیجه‌ای نداشت و در نهایت آمریکایی‌ها به ناچار از منطقه خارج شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا تلاش داشت در نشست ورشو کشورهایی را با ایران دربیاندازد، گفت: آمریکا بعد از عدم استقبال برخی کشورها از حضور در این نشست تلاش کرد تا موضوع آن را تا حدودی تعدیل کند لذا علی رغم اینکه در اوایل کار با عنوان نشست ضد ایرانی از کشورها دعوت می‌کرد در حال حاضر می‌گوید قرار نیست موضوعی علیه ایران و برجام مطرح شود و سعی دارد به طریقی صرفا کشورها را در این نشست گرد آورد.


فلاحت‌پیشه با اشاره به حماقت آمریکایی‌ها به برگزاری این نشست در لهستان گفت: نشست ورشو دو روز بعد از برگزاری مراسم باشکوه ۲۲ بهمن در ایران برگزار می‌شود که شکست محرزی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.


وی افزود: مردم ایران در راهپیمایی امسال نیز علیه آمریکا و دشمنی‌های آن‌ها علیه ایران و انقلاب به خیابان خواهند آمد و حضور گسترده‌ای خواهیم داشت لذا قطعا نشست لهستان تحت الشعاع حضور میلیونی مردم ایران در روز ۲۲ بهمن قرار می‌گیرد.


2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =