ترامپ بالاخره با نانسی پلوسی به توافق رسید

دونالد ترامپ سرانجام با نانسی پلوسی توافق کرد تا سخنرانی سراسری خود خطاب به آمریکایی‌ها موسوم به سخنرانی سالانه وضعیت کشور را در تاریخ پنجم فوریه (۱۶ بهمن) در محل کنگره آمریکا انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور فرستاد و رسماً در این نامه از وی دعوت کرد سخنرانی خود را در یک نشست قانونگذاران کنگره آمریکا ایراد کند. ترامپ فوراً این دعوت را پذیرفت.

پلوسی در نامه خود نوشت: زمانی که من در ۲۳ ژانویه به شما نامه نوشتم، بیان کردم ما باید با یکدیگر برای یافتن یک تاریخ قابل قبول برای دو طرف و در زمانی که دولت بازگشایی شده، همکاری کنیم تا سخنرانی امسال وضعیت کشور را برنامه‌ریزی کنیم. در گفت‌وگوی امروزمان، روی تاریخ پنج فوریه توافق کردیم.

ترامپ نیز بعد از این دعوت‌نامه در پاسخ به نانسی پلوسی گفت، این افتخار بزرگی است که این دعوت را قبول کند.

ترامپ نوشت: ما یک داستان بزرگ برای گفتن و اهداف بزرگی برای دستیابی داریم. پیشتر این سخنرانی سالانه برای امشب برنامه‌ریزی شده بود اما بعد از تداوم اختلاف میان ترامپ و نانسی پلوسی به تعویق افتاد.

این اختلاف بعد از آن شروع شد که پلوسی نامه‌ای برای ترامپ فرستاده و از او خواست سخنرانی‌اش را تا بعد از پایان تعطیلی دولت آمریکا به تعویق بیندازد و یا اینکه به شکل مکتوب این سخنرانی را انجام دهد.

پلوسی در این خصوص به نگرانی‌های امنیتی به دلیل آنکه کارمندان دولت در طول تعطیلی پول دریافت نمی‌کنند، استناد کرد.

ترامپ امکان منتقل کردن این سخنرانی به یک مکان دیگر را مطرح کرد اما نهایتاً تصمیم گرفت برای انجام آن تا بعد از پایان تعطیلی دولت صبر کند.

روز جمعه تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا که طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ این کشور بوده به دلیل توافق ترامپ با رهبران کنگره به منظور بازگشایی دولت تا ۱۵ فوریه پایان یافت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =