ترقی: حبیبی در قضاوت نسبت به مخالفان و رقبا انصاف داشت

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) به علت ایست قلبی، درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، مرحوم حبیبی که طی سال‌های اخیر و بعد از استعفای مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهده‌دار شد از مبارزان انقلابی در دوره رژیم پهلوی بود که بعد از انقلاب هم در فعالیت های اجرایی و سیاسی حضوری پررنگ داشت.

محمدنبی حبیبی که در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمد فارغ‌التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد بود. وی استانداری تهران، فارس، خراسان را در کارنامه سوابق خود داشت و در دوره‌ای از سال 62 الی 66 به مدت 44 ماه نیز به عنوان شهردار تهران مسئولیت مدیریت شهری را بر عهده داشت.

گفته می شود پشتکار سیاسی و تبعیت تشکیلاتی مرحوم حبیبی ویژگی بارز ایشان بود که تا آخرین روز فعالیت سیاسی خود از آن عدول نکرد.

مهم‌ترین دغدغه مرحوم حبیبی در فعالیت‌های حزبی ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب بود

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این موضوع در تشریح ویژگی‌های شخصیتی و سیاسی مرحوم حبیبی به خبرآنلاین گفت: مرحوم حبیبی قریب به 20 سال در شورای مرکزی حزب موتلفه در سمت‌هایی همچون دبیر اجرایی، قائم مقام دبیر کل و دبیر کلی مسئولیت داشتند، ایشان دارای شخصیتی مومن، اهل تهجد و تقوای سیاسی بود، همچنین داشتن روحیه کار جمعی، مشورت پذیری و برخورداری از نظم و تبعیت تشکیلاتی از دیگر ویژگی های شخصیتی ایشان بود.

وی مرحوم حبیبی را معتقد به ولایت فقیه خواند وافزود: ایشان همواره معتقد به تبعیت از روحانیت مبارز در طول دوران حیات سیاسی خود بودند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: مرحوم حبیبی شخصیتی برنامه ریز و در توجه به زیردستان و همکاران از خصوصیت اخلاقی متواضعانه ای برخوردار بود. ایشان به هیچ وجه اهل تشریفات و اشرافی گری نبودند به طوریکه علاوه بر زندگی شخصی در محیط کار هم کاملا ساده و بی ریا رفتار می کرد.

ترقی مهم‌ترین دغدغه مرحوم حبیبی را در فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی، ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای انقلاب و اصولگرا دانست وگفت: ایشان در این مسیر تلاش‌های وافری به عمل آوردند تا بتوانند نقش موثری در وحدت نیروهای انقلابی و اصولگرا داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه مرحوم حبیبی از انصاف در قضاوت نسبت به مخالفان و رقبا برخوردار بود، تاکید کرد: ایشان در حرکت حزب هدف دار و آرمان‌دار بوده و برای رسیدن به آرمان موردنظر تلاش‌های وافری را انجام دادند.

ترقی با بیان اینکه مرحوم حبیبی در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی متواضعانه خود را احدی از اعضای شورای مرکزی می دانستند گفت: ایشان هیچ گاه از موضع دبیرکلی برخورد نکردند بلکه زمینه را برای اظهارنظر، نقد دیگران فراهم می کردند.

پشتکار سیاسی مرحوم حبیبی قابل توجه بود

محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مرحوم حبیبی فردی بسیار پایبند و تشکیلاتی بودند درباره بارزترین خدمات وی گفت: آقای حبیبی با وجود تمام مشغله‌ها هیچ گاه از کارتشکیلاتی و سیاسی غفلت نکرد و این پشتکار به نوعی سیاسی وی واقعا قابل توجه بوده، حتی در زمان حیات مرحوم آقای عسگر اولادی، آقای محمد نبی حبیبی با اینکه برایشان خیلی سخت بود، به اصرار آقای عسگر اولادی، دبیر کلی حزب را پذیرفتند و در تمام مراحل زندگی فردی معتدل، وعلاقه‌مند به ارزش‌های دینی بودند و انتظار می‌رود که بقیه دوستان راه وی را ادامه دهند.

وی خدمات مرحوم حبیبی بعد از انقلاب را ارزنده توصیف کرد و افزود: آقای حبیبی به عنوان استاندار در استان‌های مختلف همچون خراسان، کرمان و فارس خدمات ارزشمندی ارائه کردند و روزمه کاری پر ثمر و درخشانی از خود به جای گذاشتند از سوی دیگر زحمات و تلاش‌های بی وقفه وی در بنیاد مستضعفان آن هم در آن مدت زمان طولانی، بر کسی پوشیده نیست.

 29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    2 0
    قضاوت های ایشان را هم دیده ایم. ...