سازمان غذا و دارو مجوزی برای رنگ تاتو صادر کرده است؟

میزان نوشت: مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آمار دقیقی از تعداد افراد دارای تاتو در ایران در دسترس نیست، اما متاسفانه شاهد گرایش بسیار برخی از جوانان به این نوع از تغییر در ظاهر بدن هستیم.

عبدالعظیم بهفر با بیان اظهار داشت: با وجود اینکه اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکنون مجوزی برای تولید رنگ این فرآورده‌ها صادر نکرده است، ولی مصرف غیرقانونی آن در سطح جامعه افزایش یافته است.

بهفر اظهار داشت: این رنگ‌ها می‌توانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناکی باشند که سلامت مصرف کننده را در بلندمدت با تهدیدات جدی از قبیل: سرطان روبرو کنند.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن هشدار ویژه به متخلفین عرضه و به کارگیری این محصولات گفت: از خانواده‌ها و عموم مردم درخواست می‌کنیم تا از انجام چنین اعمال خطرآفرین و تهدیدکننده سلامت، جدا پرهیز کنند.

بهفر گفت: برای صدور مجوز واردات و تولید این رنگ‌ها براساس الگوها و استانداردهای جدید بین المللی لازم است تا آزمایشات متعدد و چند مرحله‌ای عدم وجود مواد سمی یا ایجاد سمیت در بدن انجام شود که تاکنون شرکتی از این اداره کل چنین مجوزی دریافت نکرده است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =