۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
کاهش ۲۳ درصدی زندانیان مهریه در کشور

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور در همدان گفت:افزایش قیمت سکه و ارز، سبب کاهش ۲۳ درصدی زندانیان مهریه در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سیروس شیخ پور در همدان گفت: تا مهرماه سالجاری، ۳ هزار نفر در حوزه جرایم مالی و مهریه به زندان افتاده‌اند که با اقدامات انجام شده در این حوزه، تعداد این افراد به ۲ هزار نفر رسید که رقمی حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه افزایش تعداد زندانیان باعث شد مسؤولان به مسئله کاهش جمعیت کیفری اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: در همین راستا ابلاغیه‌ای توسط قوه قضائیه به دادگستری های سراسر کشور صادر شد.

وی با اعلام اینکه در محاکم نگاه حبس ‌محوری وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید این شیوه سنتی در محاکم تغییر کرده و به جای حبس از جایگزین آن استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان همدان نیز گفت: قضات دادسراها و محاکم قضائی باید به دنبال مجازات های جایگزین زندان باشند.

توکل حیدری با انتقاد از اینکه ذهن قضات متمرکز بر زندان است، اظهار داشت: زندان، مکان متهمان و مجرمانی است که ارتکاب جرم، بخشی از زندگی آنها شده و نظم جامعه را مختل می‌کنند اما متاسفانه در حال حاضر ذهن قضات به مجازات حبس و زندان متمرکز شده و این موضوع جزئی از فرهنگ جامعه شده که بسیار تاسف بار است.

وی افزود: باید نسبت به کاهش جمعیت زندانیان کیفری در ندامتگاهها کوشا باشیم، چرا که نه تنها زندانی، بلکه خانواده آن‌ها نیز از آسیب‌های اجتماعی زندان در امان نخواهند ماند.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: زندان مکان افرادی که به علت بدهی مالی، مهریه و عدم توان مالی مورد بازخواست قرار گرفته‌اند نیست بلکه حبس آنها، نشان دهنده ضعف فرهنگی یک جامعه است چرا که می‌توان مجازات‌های جایگزین را برای آنها انتخاب کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم از خدمات حسن محمدیاری تقدیر و پژمان پروین، به عنوان مدیرکل جدید زندانهای استان همدان معرفی شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =