هم‌زمان با چهلّمین سال پیروزی انقلاب: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای ۴۰ روستای دیگر آذربایجان‌غربی

به مناسبت چهلّمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ روستای استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۲ هزار خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا رضوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در جمع خبرنگاران گفت: با فرارسیدن دهه فجر چهلّمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ پروژه در ۱۳ شهرستان با اعتبار ۱۴۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهدرسید.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها ۱۱ هزار و ۹۷۹ خانوار با بیش از ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۴۰ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهندشد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: از طرح‌های افتتاحی، ۸ طرح در هرکدام از شهرستان‌های ارومیه، خوی و ماکو، ۵ طرح در شهرستان پیرانشهر، ۲ طرح در هر کدام از شهرستان‌های سردشت و پلدشت و در شهرستان‌های مهاباد، نقده، شاهین دژ، شوط، سلماس، تکاب و بوکان هرکدام یک طرح آب رسانی، اصلاح، توسعه و بازسازی انجام می‌شود ضمن اینکه همزمان با دهه فجر ۶ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی خواهدشد.

رضوی اظهار کرد: اعتبار طرح‌های فوق از محل اعتبارات استانی، صندوق توسعه و بانک توسعه اسلامی خواهد بود که با اتمام آنها، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۳۷ هزار و ۴۰۷ خانوار تأمین و تصفیه فاضلاب ۲ هزار و ۹۹۲ خانوار انجام خواهد شد.
۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1227367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =