حاشیه‌نشینی یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی در اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: حاشیه‌نشینی را یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی اعلام کرد و گفت: شهرداری اردبیل باید با الگوگیری از سایر استان‌ها نسبت به ساماندهی این سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام کرده و با یکپارچه کردن شهر زمینه را برای ساماندهی مناسب شهری فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی احداث فرهنگسرای بنی هاشم را اقدامی ارزشمند از سوی شهرداری اردبیل در راستای اعتلای فرهنگ شهر دانست و گفت: رشد شاخص های شهری وابسته به اقدامات فرهنگی و اجتماعی در شهر است.

عاملی اظهار داشت: شهرداری مجموعه‌ای حساس و مردمی است و کار در شهرداری‌ها ارزشمند است که شهرداری اردبیل خوشبختانه توانسته در سال‌های اخیر در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان کارهای ارزشمندی انجام دهد.

وی افزود: در توسعه شهری ضروری است تا با لحاظ قرار دادن معیارهای اسلامی و ملی وارد عمل شد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اقدامات شهرداری اردبیل در شرایط اقتصادی فعلی ارزشمند است اما باز هم در این حوزه جای کار زیادی وجود دارد که شهرداری باید با لحاظ قرار دادن اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم وارد کار شود.

وی با اشاره به اینکه رها کردن مدیریت شهری و غفلت از توسعه و عمران آن خسارات جبران‌ناپذیری را به شهر و ساکنان آن تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: در درازمدت این بی‌توجهی و قصور مسئولان شهر را به یک متروکه بزرگ تبدیل کرده و باورسوزی و اعتمادسوزی مردم را به همراه خواهد داشت.

عاملی به مشکلات موجود در این مناطق و حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: ضروری است تا نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار شهرداری با ورود به این مساله از بروز آسیب‌های متعدد اجتماعی جلوگیری کنند.

عاملی پروژه پل قدس را یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین پروژه‌ها در مرکز شهر اعلام کرد و گفت: روند فعلی کار در این پروژه مناسب است اما امیدواریم شهرداری با سرعت دادن به اجرای این پروژه در اسرع وقت آن را اتمام و تحویل مردم دهد تا کام مردم با اجرای چنین پروژه‌های عظیم شیرین شود.

امام جمعه اردبیل اهتمام شورای شهر اردبیل را در ساماندهی اماکن تفریحی، گردشگری، طبیعی و تاریخی را در کنار شهرداری اردبیل خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: انتظاری که از شورا داریم این است که در ارتباط با واگذاری باغ شریعت بدون مشکل وارد عمل شده و با تبدیل این باغ به یک مکان فاخر یادگاری ارزشمند از دوران خدمت خود در شورای پنجم به جا گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان در ارتباط با ساماندهی ورودی شهر اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه از سوی شهرداری اردبیل در راستای ساماندهی ورودی‌های شهر برنامه مدونی در حال انجام است که امیدواریم با تامین هزینه مالی در آینده نزدیک کلید استارت پروژه ساماندهی امامزاده سید صدرالدین تا میدان وحدت اردبیل را بزنیم.

عاملی با تاکید بر این که شهر اردبیل در آینده نزدیک دچار مشکلات ترافیکی عدیده‌ای خواهد بود بیان کرد: به طور یقین شهرداری و دستگاه‌های دیگر برای رفع ترافیک در اردبیل باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند.

وی با اشاره به این که توازن در شهر باید رعایت شود افزود: حاشیه‌نشینی در شهر اردبیل اخیرا مشکلات زیادی را به بار آورده که انتظار می‌رود شهرداری و سایر نهادهای اجتماعی در راستای ساماندهی حاشیه‌های شهر بیش از پیش به این توجه کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان این که امروز وضعیت اقتصادی سبب کندی پروژه‌های شهری شده است بیان کرد: پروژه پل قدس در اردبیل توسط شهرداری اردبیل با این وضعیت روند مناسبی را در پی داشته که انتظار می‌رود شهرداری در  راستای اتمام این پروژه اتمام جدی داشته باشد.

عاملی در ارتباط با انجام بازگشایی معابر در شهر اردبیل تصریح کرد: در محدود بقعه شیخ صفی الدین اردبیل در سال‌های اخیر اقدمات خوبی انجام یافته که انتظار می‌رود سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی در انجام بازگشایی این معابر یاری‌گر شهرداری اردبیل باشند.

نماینده ولی فقیه گفت: در وضعیت بحرانی اقتصادی استان اردبیل انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری اردبیل کار ارزشمندی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =