تندگویان: مؤسسه فیلترینگ فضای مجازی راه بیندازید

ایسنا نوشت: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از فیلتر فضای مجازی گفت: امروز هر ایرانی یک فیلترشکن دارد و این فیلترشکن هزار مصیبت دیگر هم ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنم به جای بودجه تأسیس پلیس فتا، شورای عالی فضای مجازی و … مؤسسه فیلترینگ فضای مجازی راه بیندازید.

محمدمهدی تندگویان در نشست بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه جوانان چند بحث کلی دارد و یک بحث اساسی این است که وقتی بحث جوانان را می‌کنیم تنها با یک وزارتخانه طرف نیستیم، افزود: این طور نیست که کل مسئولیت حوزه مربوط به یک وزارتخانه باشد، با بخشی طرف هستیم که امروز جایگاه مدیریتی که به آن تعلق دارد جایگاه واقعی و درستش نیست.

او با بیان اینکه لازم بود در مجلس اتفاقاتی برای تفکیک این وزارتخانه بیفتد، اما تفکیک وزارت ورزش از معاونت جوانان شکل نگرفت، اظهار کرد: شاید وقوع تفکیک کمک اساسی به حوزه جوانان می‌کرد. در حوزه جوانان با ٣٣ دستگاه طرفیم که شرح وظایف جداگانه و اعتبارات مجزایی دارند، این در حالیست که عملکرد ما محدود به یک معاونت در یک وزارت‌خانه است و نمی‌توانیم در بحث بودجه وارد شویم یا نظارت کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج مربوط به قبل از تشکیل این نهاد بوده است، توضیح داد: به رغم اینکه چیزی به شکل قانون و مکتوب به معاونت ابلاغ نشده وارد آن شدیم. خود ما هم جزومعترضان هستیم و معتقدیم این قانون نیاز به بازنگری دارد.

تندگویان با بیان اینکه وظیفه اشتغال و مسکن جوانان سال‌هاست مغفول مانده و عملکرد مناسبی نداشته است، گفت: انقلاب اسلامی انقلاب جوانان بود. وقتی انقلاب شکل گرفت در همه مراحل جوانان بودند که مبارزه کردند، شکنجه شدند، سال‌ها زندان را تحمل کردند. اول انقلاب جوانان انقلابی توانستند جایگاه‌های خوبی را به دست بیاورند و عرضه‌های کلان و خرد مدیریتی یا حتی نظامی در اختیار جوانان بود. آنها ٨ سال جنگ را اداره کردند و حتی یک وجب از خاک ایران را ندادند در واقع آنها با دست خالی مقاومت کردند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: از دوره بعد جنگ و دوره سازندگی برهه‌ای از جوانان غفلت کردیم. این جوانان وارد تحصیل شدند اما به کار گرفته نشدند. چراکه دولت‌ها دنبال تحولات بعد از جنگ بودند و به تغییر نسل مدیریت بی‌توجهی شد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 0
    مشکل کشور گرانی و بیکاری هست نه این که به این باشیم که فضای مجازی را فیلتر کنیم،شما چه دغدغه هایی دارید و دغدغه مردم را ندارید در ضمن فیلتر کردم برای مردم نون و آب نمیشه