بازسازی و بکارگیری ۷۰ دستگاه اتوبوس در کرج

در یک صد و بیست و سومین جلسه رسمی شورا لایحه بازسازی بکارگیری ۷۰ دستگاه اتوبوس متوقف دائم طی فراخوان عمومی مطابق با دستورالعمل واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی با اخذ ۵/۱۷ درصد مبلغ پایه کارشناسی قیمت اتوبوس مصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمد رضا احمدی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در دفاع از لایحه مذکور اظهار داشت: همانگونه که مستحضرید از سال ۸۹ هیچگونه اتوبوس به ناوگان اتوبوس های تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و بار و مسافر تحول نگردیده است به طوریکه هم اکنون میانگین سن ناوگان ملکی این سازمان ۹ سال و میانگین سن ناوگان تحت پوشش بخش خصوصی ۵/۱۰ سال می باشد.
 
وی ادامه داد: به طبع بالا رفتن سن ناوگان علاوه بر هزینه هاهی بالای تعمیرات و نگهداری فرسودگی برخی از اتوبوس ها به حدی رسیده است که امکان بکارگیری آن در خطوط فراهم نبوده و بطور دائم در پارکینگ متوقف شده اند بطوریکه هم اکنون ۸۷ دستگاه اتوبوس در پارکینگ سازمان حملو  نقل به عنوان اتوبوس فرسوده متوقف دائم می باشند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: با توجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور و قیمت بالای اتوبوس و همچنین کمبود منابع مالی شهرداری افق روشنی برای تامین اتوبوس به تعداد مورد نظر پیش بینی نمی گردد که یکی از راه های موثر برای تامین بخشی از اتوبوس های مورد نظر با انجام تعمیرات اساسی اتوبوس های متوقف دائم با همکاری بخش خصوص می باشد.
 
عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن استقبال از لایحه مذکور اظهار داشت: با توجه به وضعیت حمل و نقل عمومی حاضر در شهر ضرورت دارد از طرح های اینچنینی جهت تامین نیاز شهر حمایت کنیم.
 
وی افزود: بضروری است با اعمال ضوابط و مقررات قانونی به شهرداری اجازه دهیم تمهیدات خاصی جهت توسعه حمل و نقل و بهره وری از اتوبوس های موجود در شهر ارائه دهد.
 
وی تاکید کرد: واگذاری اتوبوس های فرسوده و خواب دائم  به بخش خصوصی جهت بازسازی و استاندارد سازی ضمن رعایت ملاحظات حقوقی اقدامی موثر در توسعه ناوگان اتوبوس رانی است.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: ما در حوزه اتوبوس فقر شدیدی داریم و میراث دار سازمانی هستیم که در بحران بسر می برد. با توجه به وضعیت موجود شهر باید اجازه ندهیم ملاحظات و سفارشات برخی مدیران وقفه در کار ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: بعضا به خاطر تصمیمات غلط باید پاسخگوی مراجع قضایی باشیم. شورا با قدرت تصمیم گیری کند و شهرداری نیز با قدرت به اجرای مصوبات بپردازد. وی تاکید کرد: باید در خصوص لایحه مذکور تلاش کنیم تا بهترین ماشین با بهترین استانداردهای بالا به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر وارد شود.
 
فرج اله ایلیات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج تاکید کرد: باید اتوبوس های خارج از محدوده به قیمت کارشناسی برسد و کارشناسان فنی در خصوص میزان هزینه جهت اورهال اظهار نظر نمایند. یا بتوانیم تصمیم گیری نهایی داشته باشد.
 
حاجی قاسمی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر کرج ضمن استقبال از لایحه مذکور گفت: با توجه به وضعیت سیستم اتوبوسرانی شهر و نارضایتی شهروندان، صدور مجوز برای واگذاری اتوبوس های فرسوده و ارائه خدمات جهت توسعه ناوگان کاری ناینحل نیست.
 
حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست و ایمنی شورای شهر کرج نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از اتوبوس های سطح شهر در سال آینده از رده خارج می شوند. با توجه به اینکه اتوبوس های فعال در شهر نیز از لحاظ فنی بسیار مشکل دارند ضرورت دارد در حوزه بازسازی اتوبوس ها و نصب فیلتر جهت کاهش آلودگی هوا امری ضروری است.
 
در پایان مقرر شد قیمت اتوبوسها از طریق کارشناسان رسمی دادگستری تعیین گردد و قیمت به روز اورحال اتوبوس ها توسط کارشناسان مشخص و مدل و زمان تولید اتوبوسها به تفکیک اعلام گردد و با اعلام نتیجه لایحه مذکور در کمیسیون تخصصی شورا بررسی و نتیجه نهایی در جلسه رسمی شورا بررسی شود. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =