حقوق چه کسانی سال آینده نباید افزایش یابد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها ناچیز است و باید این افزایش به صورت پلکانی باشد تا اقشار ضعیف موردحمایت بیشتر قرار گیرند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، شهبار حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به مغایرت های لایحه بودجه سال ۹۸ با برخی احکام برنامه ششم توسعه کل کشور گفت: برنامه ششم توسعه کل کشور مصوبه مجلس و مورد تایید شورای نگهبان است بنابراین این برنامه آرمانی نبوده و خلاف سیاست‌های کلی نظام نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: یکی از مغایرت های بودجه سال ۹۸ با قانون برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق ها به خصوص حقوق بازنشستگان و کارکنان دولتی است، دولت برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها را برآورد کرده اولا این میزان ناچیز است و در ثانی باید به روش پلکانی معکوس افزایش حقوق ها رقم بخورد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولانی که بیش از ۵ میلیون تومان حقوق می گیرند، نباید سال آینده افزایش حقوق داشته باشند، اظهار داشت: این در حالی است که انتظار می رود حقوق کارکنانی که زیر ۳ میلیون تومان است به روش پلکانی معکوس افزایش بیشر از ۲۰ درصد داشته باشد.

بودجه

۳ میلیون بیکار جوان داریم

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ برای افزایش ۲۰ درصدی همه حقوق ها، گفت: در  صحن علنی مجلس با این مورد مخالفت می کنم و می گویم باید به اقشار نیازمند توجه بیشتری شود، مردم و کارکنان دولت از در تامین نیازهای روزمره مشکلات زیادی را دارند

حسن پور  با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در کشور، بیان داشت: با وجود اینکه در بودجه سال ۹۷ توسعه صادرات تاکید شد اما اقدام خاصی در این زمینه دیده نشددر حالی که صادرات می تواند راه نجات تولید کشور و اشتغالزایی برای بیش از ۳ میلیون جوان بیکار باشد.

معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه روابط اقتصادی را گسترش دهد

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید جذب سرمایه گذاری خارجی در بودجه شفاف و پر رنگ شود، گفت: انتظار می رود که معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه فرصت های اقتصادی خارجی ایران را افزایش دهد، ما با همه کشورهای جهان جز اسرائیل متخاصم می توانیم رابطه داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضمن جذب سرمایه خارجی باید کالای با کیفیت ایرانی به جهان معرفی شود، تاکید کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می تواند کمک بسیاری به افزایش صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی داشته باشد.

این نماینده مجلس در خصوص نحوه رفع این مغایرت ها در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: مجلس به دنبال رفع این مغایرت ها است اما واقعیت این است که ۹۰ درصد بودجه برای هزینه های جاری محسوب می شود بنابراین امکان تغییر این بخش نیست با این حال نمایندگان در ۱۰ درصدی که توان تغییر دارند دست به اصلاح می زنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 6
    حقوق شرکت نفتی ها نباید زیاد بشه چون الان یک کارمند معمولی در تهران و با تحصیلات غیر مرتبط با شرکت نفت ماهی 7 تا 8 میلیون میگیره این رقم بدون مزایا هست
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      0 0
      این نفری که شما می فرمایید قطعا کارمند معمولی نیستن من با 12 سال سابقه کار فنی تو جهنم عسلویه درآمدم بدون اضافه کار ماهی بین 7 تا 8 تومن هست الکی جوسازی نکنید اونایی که تو نفت حقوقهای آنچنانی میگیرند نفرات ستادی ویژه هستند که بود و نبودشون هم خیلی فرقی به حال سیستم نمیکنه اما متاسفانه همه نفتیها رو بدنام کردند و نفرات عملیاتی مثل ما هم چوب اونا رو میخوریم الان خیلی از سازمانها هستند که از نفت بیشتر حقوق میگیرند هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدن اما کسی کارشون نداره محض اطلاعتون پارسال با این فرمول مسخره پلکانی حقوق نفرات تهران و شمال بیشتر از مناطق عملیاتی جنوب افزایش پیدا کرد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    لطفا بیشتر روی حداقل حقوق و افزایش حداقل حقوق تمرکز نمایید که واقعا حداقل حقوق الان ناچیزه و حداقل بگیران بسیار
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    خيلي خوبه كه اين نماينده عزيز كل حقوق مجلسشون را در راه مستضعفان و مردم شريف ايران به خزانه دولت برگردونن تا صرف ايجاد مدرسه و سيل‌بند و جاده هاي ايمن بشه.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    من یک سوال دارم در سازمان های دولتی دریافتی خیلی کارمندان به واسطه مدرک تحصیلی نوع مدرک و سطح تحصیلات پستی که در آن کار میکنند تخصصشون و... بالا یا پایین میشه وقتی پلکانی حقوقها افزایش پیدا بکنه یک فرد با فوق لیسانس کمتر و یک فرد بی سواد بیشتر افرایش حقوق میگیره و به مرور حقوقشون یکسان خواهد شد . کجای این موضوع باعث عدالت میشه که یک متخصص و یک فرد عادی به یک اندازه حقوق دریافت کنند. نکته بعد افزایش حقوق سالانه به خاطر از بین بردن اثر تورم و کاهش ارزش پول ملی هست و نه افزایش در واقع حتی با این ۲۰ درصد یک کامند باز هم کمتر از یال گذشته حقوق دریافت میکنه . سوال اینجایت که آبا تاثیر تورم برای فردی با دریافتی بالاتر کمتر بوده که باید کمتر برای اون فرد جبران شود. این روش عین ظلمه و از بین بردن مزیت و در واقع بی ارزش کردن کار و تخصص . متاسفانه تصمیم گیران ما یا یک سری مسابل را متوجه نمی شن یا خودشون را به بی راهه میزنند. و هیچکس هم از اونها سوال نمیپرسه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    شما بگو اول ببینیم تونستی از پزشکهای میلیاردی مالیات بگیرید یا نه.
  • تقی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    عدم افزایش حقوق در سال 1398 احتمال زیاد مربوط به حقوق کارگران مشمول قانون کار می باشد که با مخالفت کارفرما روبرو میشود !!!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    این بحث ها فقط برای عوام فریبی و کسب رای است. کسانی این حرف را می زنند که خودشان منبع اصلی درامدشان حقوق نیست. اگر راست می گویید مزایا و وام بلاعوض و زمین و کار چاق کنی را ممنوع کنید.
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    تو را به خدا دست از پلکانی بردارید و حقوق را با توجه به تورم واقعی اضافه کنید پدرمون در امد .چرا از جیب مردم به مردم می بخشید .تورم واقعی 300 درصد است .شماروی هر چیز دست بگذارید 3 برابر شده . اینقدر با شعور ما بازی نکنید . سیل ویرانگر است .وتورم نمونه این سیل ویرانگر.امسال را که دولت از افزایش 300 در صدی فرار کرد سال اینده را هم که می فرمایید از تورم از پیش اعلام شده ان که 200 درصد است دارید فرار می کنید اینقدر قانون را مسخره نکنید.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    افزایش حقوق فقط شامل حداقل بگیرها شود و بقیه سطوح حقوق را به روابط کار و تخصص مربوط می شود و بین کارفرما و کارگر و کارمند حل و فصل شود اگر این اتفاق بیفته کیفیت کار افزایش پیدا خواهد کرد
  • US ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    چرا هنراه با افزایش ماهیانه تورم حقوق ها را سه ماه یوبار افزایش نمی دهید؟ ضمنا سرکار خانم با درامد ماهی ۲۵ میلیون مجلس درد مردم را درک می کنی؟ سفره مردم بیش از ۱۰۰ در صد کوچک شده؟امسال هم پلکانی افزایش دادید و بدینصورت دزدی بزرگ و خلاف قانون برنامه انجام دادید، مثل اینکه این دزدی از جیب ملت برایتان مزه کرده؟!سال اینده این افزایش اندک را دریغ نکنید، صاقت ملت حدی دارد، وقتی فشار زیاد شد،دین و ایمان از در بیرون میرود.