شما نظر بدهید/ با سهمیه هر ایرانی یک لیتر بنزین موافقید یا افزایش قیمت؟

افزایش قاچاق بنزین در ماه‌های اخیر ، با رشد قیمت بنزین به بحرانی جدی برای اقتصاد ایران تبدیل شده است .

 به گزارش خبرآنلاین، هنوز تصمیم نهایی در خصوص قیمت بنزین در سال آینده اتخاذ نشده است اما برخی پیشنهادات بر تخصیص یک لیتر بنزین به ار ایرانی در روز دلالت دارد و در مقابل برخی دیگر بر این اعتقادند که افزایش نرخ بنزین با مکانیزم سابق سهمیه بندی می تواند راهگشای شرایط فعلی باشد.

بنزین

 سئوال اینجاست. با کدام پیشنهاد موافثید؟ افزایش قیمت بنزین با مکانیزم سابق سهمیه بندی یا تخصیص سهمیه  یک لیتر بنزین برای هر ایرانی؟

 شمار کاربران خبرانلاین می توانید دیدگاه‌های  خود را در بخش نظرات منعکس کنید.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلقک IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    16 96
    خوبه ارزون هم هست
    • علی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      هیچکدام!! این چه دوراهی هست که بیان میکنید؟مثل این میمونه به یه نفر بگی انتخاب کن با چاقو بکشیمت یا طناب دار!!سوخت وقتی گرون میشه که قیمت خوردو ارزون باشه.خودرو رو ارزون بدید اونم خیلی ارزون اونقدر که همه برخن.محدودیت های مسخره زوج و فرد و ترافیک و پول دادن رو هم بردارید.سوخت رو بکنید لیتری 10 هزار تومان.نمیشه که همه فشار ممکن روی مردم بدبخت باشه.به خدا له داریم میشیم.افزایش یا سهمیه بندی سوخت موج جدیدی از گرونی رو ایجاد میکنه.امسال کل سال موج دیدیم.دیگه تحمل نداریم.خصوصا اینکه دوستان منتظرن با کوچکترین بهونه ای همه چیز رو گرون کنن.افزایش وحشتناک قیمت لبنیات و گوشت چی شد؟پیگری شد؟ درست شد؟ رحم داشته باشید.فرعون اینجوری از ملتش بردگی نمیکشید
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      145 7
      هيچكدام. الان مثلا حق انتخاب داديد بهمون؟؟؟
    • فداکار AE ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      29 45
      به هر ایرانی ماهی ۳۰ لیتر بدن
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      2 3
      بله اینقدر بنزین کافیه و مازاد هم هرکس میخواد آزاد بخره. دلیلی نداره هرکس یه ماشین برداره هر روز بیاد تو خیابون. ضمنا باید حمل و نقل عمومی هم توسعه پیدا کنه و وضعیت تولید و واردات خودرو هم مثل دنیا سر و سامان بگیره. نمیشه فقط در یک زمینه از دنیا الگوبرداری کرد
    • مهربان IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      3 0
      اول واردات خودروهای کم مصرف و هیبرید با تعرفه یک رقمی دوم سهمیه بندی ماهی ۸۰ لیتر۱۰۰۰ و بیشتر ۲۰۰۰تومان تا ۱۵۰ لیتر و بیشتر۴۰۰۰تومان
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      3 0
      همیشه حق انتخابامون بین بد و بدتر بوده
  • مهدی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    یا هیچکدام..
    • بوئین زهرا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      1 0
      نهایتا ً اختصاص به هر خودرو و بالا بردن توان خرید مردم برای نرخ آزاد رو و کمتر کوبیدن نرخ سوخت موجود در دور و اطراف مملکت بر سر مردم رو که داره خنده دار میشه این قیاس ها
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    سهمیه یک لیتر برای هرنفر عادلانه است اما اجراش سخته
    • تهران IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      0 0
      چقدر میگیری نظر قشنگ بزاری؟
  • یاسر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    با اجازه بزرگترها بللللللللللللللللللللللللللللللللله
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    سهمیه یک لیتر برای هرنفر عادلانه است اما اجراش سخته
  • محمد ص IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    282 9
    هیچکدام ، چرا مسئولان فقط از جیب مردم مایه میزارن !!!!امکانات و رفاه کشورهای حاشیه خلیج فارس رو بهمون بدن قیمت بنزین رو 10 برابر بکنن
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    من با گران کردن بنزین موافقم بشرطی که برای مسافرکشها فکرسهمیه خاص بکنند
    • میثم NL ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      135 4
      فکر سهمیه مسافرکشها رو از سرت بیرون کن. یادمون نرفته چند سال پیش مسافرکشهاموقع سهمیه بندی خالی دور میزدند و بنزین مفت سهمیه ایشون رو چند برابر قیمت میفروختند.
  • reza11388 IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    238 4
    هیچکدام.ما خودمون نه درآمدمون زیاد شده نه کیفیت ماشینامون.ما خودمون صاحاب منابع هستیم نه وارد کننده
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    با يك ليتر كاملا مخالفم كار عجيب و باعث ايجاد تشكيلاتي بيهوده جهت توزيع بررسي و.... با كلي پرسنل هر ساله باتوجه به تورم مي بايست نرخ جديد محاسبه گردد
  • حسین IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    ما که مصرفمون کمه .. . با سهمیه موافقیم
    • DE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      75 4
      بشین قسمت کشتی و قایق خودت رو سوراخ کن!!!!
    • میثم NL ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      96 5
      دوست عزیز من مسافرتم زیاده بنزین زیاد میزنم. اما منم بخاطر اسید اوریک بالا، مصرف گوشتم کمه. موافقم در کنار سهمیه بندی شدن بنزین که بنفع تو هست.گوشت بشه کیلویی دویست هزار تومن تا امثال تو هم نتونن حتی ماهی دویست گرم گوشت بخورن. این به اون در بشه!
  • حسین IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    187 6
    بابا روتون را برم این را هم بغل گوشت ومرغ و صدها چیز دیگه بذارید و مردم بدبخت را از یک مسافرت هم محروم کنید البته مرفهین را غمی نیست دودش تو چشم ما طبقه متوسط به پایین میره شما هم با زرنگی میخاین این مطلب را جا بندازید
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      7 35
      شما بیشتر از بنزین ارزون برای مسافرت استفاده می‌کنید یا مرفهین؟
    • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
      1 1
      مرفهین سوار ماشین نمیشن برن مسافرت.مرفهین پول میدن سوار طیاره میشن میرن مسافرت خارجه.اون قشر متوسط رو به پایینه که سفر تفریحیش داخل کشوره و دست خانوادش رو میگیره میره سفر.این تفکر که بنزین ارزون به نفع مرفهینه از اساس اشتباهه.مرفه بنزین بشه لیتری 1 میلیون هم میده چون منبع درامدش رو با توجه به گرونی بنزین چند ده برابر می کنه.فقط قشر آسیب پذیره که صدمه میبینه.متاسفانه خیلی ها اشتباه حضرات رو دارن تکرار میکنن.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 1
    ... این آقایان به نظر مردم کاری ندارند... نظرسنجی بیفایده است... خبرآنلاین، وقت خودت و مردم را بهوده تلف نکن...
  • نیما IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    84 4
    با هیچ کدام چون در هر صورت به ضرر قشر ضعیف جامه هست با گران شدن یا سهمیه بندی شدن دوباره همه چی گرانتر و گرانتر خواهد شد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    56 3
    مشکل اصلی اقتصاد کشور عدم تناسب درآمدها با مخارجه به این صورت که دخلمون رو با بنگلادش و سومالی مقایسه میکنند و میگن شاکر باشین بعد خرجمون رو با فوب خلیج فارس و کشورهای اروپایی می سنجن و میگن ارزونه و باید گرون بشه یکبار برای همیشه دخل و خرج رو با یک معیار بسنجید و عمل کنید به دیده منت قبول میکنیم.
  • ایرج اشکان IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    14 54
    باهردوموافقم،هم سهمیه بندی ،هم افزایش قیمت
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    60 4
    با سلام چرا ما را بین دو سوال محدود می کنید؟کشوری که بر روی گنج خوابیده واقعا این دو محدودیت را چگونه میتوان تصور کرد؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    56 3
    از بیکاری نصف ملت از راه مسافرکشی پول در میارن واسه اینا چه برنامه ای دارن؟لابد از این به بعد نشستن تو خونه هم قراره شغل حساب بشه
  • US ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    60 4
    عالیه بعد از 40 سال دنده عفب حرکت کردیم و برگشتیم به دهه 60 یعنی دهه صف و سهمیه بندی اونم با چاشنی تورم و گرونی روزافزون و کاهش قدرت خرید. بدتر از همه تطبیق همه چیز براساس قیمت دلاره. قرار بود با استقلال پیدا کردن آمریکا رو خار و ذلیل کنیم.
  • محسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    61 6
    با رایگان شدن بنزین موافقم
  • بي نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    55 2
    نحوه سوال دقت كرديد كه حتما بايد يكي از دو روش انتخاب بشه.البته اين هم نوعي از شيطنت دولت و خبر آنلاينه.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    60 2
    کلا شرکت در نظرسنجی هایی که هیچ کس پشیزی براش ارزش قائل نیست، توهین به حساب می آد
  • irani IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    54 3
    با هیچ کدوم موافق نیستم،تا کی باید این فشارها روی مردم باشه؟؟؟هر کدومش عملیاتی بشه یعنی تورم و گرانی.
  • ولید IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    47 2
    تو مملکتی که این همه ثروت داره این سوال جای تامل داره
  • واسكازين IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    53 1
    خداروشكر طبقه ي متوسط در كشور از بين رفت.
  • رستمي IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    44 3
    مانند يارانه كه بعد به بهانه واهي يارانه ملت قطع كردن من مخالفم چون فقط دروغ مي شنويم مطمعن هستم بعد از مدتي ميگن يارانه بنزين افراد بالاي ٣ميليون درامد قطع ميشه ضمنا اين طرح غير از تورم هيچي نداره مردم فقير بيچاره ميشن
  • AE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    46 1
    با توجه به درآمدی که مردم دارن اگه بخوان با کشورهای دیگه مقایسه کنند گرانترین سوخت را داریم.پس دست از یر مردم بردارین دیگه کارد به استخوانمون رسیده.
  • فرزین IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    35 2
    هیچ کدام
  • مهدی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    42 2
    با افزایش درآمدها همطراز با مردم اروپا و سپس رساندن تمام قیمت ها از جمله بنزین به سطح اروپا موافقم
  • شهروند IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    34 1
    همان روال قبل را موافقم ، چون تجربه نشون داده که اول میان میگن هر نفر ۱ لیتر ، بعدش که سفته بازیها شروع شد و قیمتها رفت بالا ، اونوقت میان میگن نه اینجوری نمیشه و همون روال قبل ، ولی اینبار دیگه با قیمت جدید !!!! در حقیقت این طرح بنظرم به دو دلیل مطرح شده : اول بخاطر سرگرمی عده ای از مردم دوم بخاطر اینکه دولتمردان روشون نشد مستقیم بنزین را گرون کنن و میخان غیرمستقیم این کار را عملی کنند
  • داوود IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    38 1
    با سهمیه بندی مخالف هستم با اختصاص یک لیتر مخالف هستم اینهمه گرانی هر روزه چه خبره؟
  • شاهین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    41 1
    به فرض که مخالفیم . نظر ما چه تاثیری روی مسولین داره وقتی خودشون میبرن خودشون میدوزن
  • وحید RU ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    40 1
    مضحک ترین برنامه در قرن 21 !!!
  • مازیا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 17
    من با واریز معادل یک لیتر به حساب تامین اجتماعی هر ایرانی موافقم، در این مدل ادارات و پرداخت کنندگان بیمه ان مبلغ را از حق بیمه پرداختی اشخاص کم کنند .
  • اکبر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    25 2
    چیزی که برای ملت هستو چرا به زور به ملت و با منت میدن ولی هر چیزیو حق خودشون میدونن یارانه رو نفری پانصد هزار تومن بکنن بنزینم سهمیه بندی بکنن
  • رسول IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    26 1
    خیر موافق نیستم
  • پیام FR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    22 2
    با سلام خدمت دوستان محترم و تشکر از زحمات تیم محترم خبر انلاین نمی دونم نوشتن نظرات کمکی به تصمیم گیری دوستامون تو مجلس دولت و ... داره یا نه ولی واقعا خنده داره که از زمان دولت اقای احمدی نژاد که سهمیه بندی شروع شد و پس از گذشت نزدیک به 14 سال هنوز یک نفر فکر نمی کنه که سهمیه بندی بنزین قبل اینکه به تعداد نفرات باشه باید متغیر جمعیت هر شهر را هم در نظر گرفت مثلا در همون زمان اولیه اجرای طرح طرف تو یک ده معادل یک نفر تو تهران و یا کلانشهر ها سهمیه داشت خوب نتیجه این بود که یه سری ادم همیشه کلی بنزین تو کارتشون داشتن برای فروش و یه عده هم در التماس برای یک لیتر بنزین ، جالبه که یکی از دلایل این طرح را جلوگیری از قاچاق عنوان می کنن ولی با این کارشون همه را به فکر دلالی بنزین سوق می دهند . فقط می تونم بگم این قدر سو مدیریت واقعا نوبره یعنی هیچ کس نیست که در همین حد ساده فکر کنه که جمعیت منطقه و میزان مصرف باید در نظر گرفته بشه ؟ واقعا جای تاسف داره دولتمردا و مجلسی که در این حد هم تفکر ندارن خدا فقط به داد مردم برسه ...
  • ابوالفضل SG ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    ابوالفضل افزایش قیمت برابر فوب خلیج فارس هزینه درآمد حاصله واقعا در بخش حمل و نقل (راههای شهری و برون شهری ،تخصیص یارانه خرید موتور و خودروهای برقی ، کمک به دهک های نیازمند شاغل ، کمک به بخشهای منتج به نتیجه در بخش تو سعه و تحقیق خودروسازی
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    27 1
    یاد هدفمند کردن یارانه ها افتادم که ماهی 45 هزار تومن دادند اما همه چیز رو گرون کردند. الان هم بنزین رو سهمیه بندی میکنند که بنزین آزاد رو با خیال راحت براساس قیمت دلار گرون کنند و مردم هم اعتراضی نداشته باشن اما بعدا مثل هدفمندی یارانه ها خواهند پرداخت.
  • من IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    21 2
    اصولا طرح نابخردانه ای است. مثلا بچه دو ماهه هم باید بره کارت سوخت بگیره؟ می دونید صدور و کنترل این کارت ها چه هزینه ای داره؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 21
    افزایش قیمت موافقم.
  • FR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    36 1
    شما نظربدهید ایا با دلار ۱۵۰۰ تومانی موافقید.
  • مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    10 1
    قاعدتا باید طرحی بچینن که همه مردم از این یارانه پنهان بنزین استفاده کنن.پول کم دارن بجاش به مردم بنزین بدن .ماشالا ک بنزین و نفت زیاد داریم.
  • مختاری علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 13
    بهتر است بهاء هر یک لیتر سهمیه قبل یا بعد به حساب یارانه اشخاص واریز شود..به این ترتیب صاحب خودرو جهت خرید بنزین به قیمت مصوب استفاده و افراد فاقد خودرو نیز وجه مربوطه را به دلخواه استفاده مینمایند...اسناد مالکیت خود رو نیز ناچار به مالک اصلی انتقال داده میشود..فقط راه کاری برای خودرو های اسقاطی و متروکه لازم است که اسناد بالاجبار باطل شود...
  • حامد نوحه خوان IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    4 16
    سهمیه بنزین به هر نفر بدترین تصمیمیه که میشه گرفت و فقط وضعیت رو پیچیده تر میکنه تنها راهی که وجود داره اینه که قیمت بنزین رو طی چند مرحله که شاید چند سال طول بکشه آزاد کنن تا به قیمت واقعی برسه هر کاری به جز این وقت تلف کردنه
  • hamid IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 23
    سهمیه 1لیتربرای هرنفرواقعاعالیه،مخصوصابرای اقشارکم درامدجامعه که واقعاازیارانه بنزین استفاده نمیکند،،باروشی که الان هست سوبسیددولت فقط به جیب پولدارمیره،
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    9 1
    فکر کنم می خواهن یارانه را حذف کنند و30 لیتر بنزین برای هر نفر دریک بدهند که در کل به سود دولت هست چون 30 لیتر 30 هزارتومتن میشه و از 45500 تومان که به هر نفر یارانه میدهند کمتر است .
  • کامران IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    20 1
    هیچکدوم، جلوی قاچاق رو بگیرن، حمل و عمومی گسترش بدن، خودروها و موتورسیکلت های کمترآلاینده تولید کنن، کاری کنن محل کار و محل زندگی مردم نزدیک به هم باشه ، همه اینا باعث کاهش مصرف سوخت میشه بدون اینکه قیمت افزایش بدن، تنها مکانیسم کاهش مصرف سوخت افزایش قیمت نیست ...
  • DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    22 1
    خخ!!خیلی هم عالی!!!! اتوبان ها را برای سرمایه داران خلوت تر کنیم!!! هم زوج و فرد رو پولی کنید هم بنزین رو گرون تر!!! و من الله توفیققققق
  • حسین IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    19 1
    بابا شما که بلدین همه چیزرا از جیب این مردم بدبخت بیچاره هزینه میکنید خیلی رو دارید لااقل نفتی که مشتری ندارد بجای کشور های همسایه بگذارید مردم کشور خود مان استفاده کنند گران کردن سوخت فقط و فقط بضرر قشر ضعیف است وسلام
  • فرزاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    18 0
    چرا نظر میپرسید ؟ تاحالا چند بار نظر مردم تاثیر گذار بوده که دومین بارش باشه ؟فرض کنید ما هم نظر دادیم بله یا خیر خوب فرقی کرد ؟کاری که خودشون بخوان رو انجام میدن به نظر ماهم کار ندارن بیخودی صفحه مطالبتون رو با این نظر سنجی ها پر نکنید لطفا
  • مصطفی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    13 0
    اینایی رو تایید کردید که به شوخی و تمسخر گفتند اره موافقیم! همه مردم از گرانی و بیکاری و فقر رنج میبرن داستان بنزین هم هواس مارو پرت میکنه و یاتنش بیشتر میکنه امکانات و رفاه کشورهای پیشرفته روجلوی پای ما بگذارید بنزین رو هم سهمیه بندی کنیو
  • FR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    27 0
    به حال ملتی که به هرذلتی تن می دهد باید تاسف خورد
  • سيد مجتبي DE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    اين سوال شما يك اشتباه است چون مردم دقيق برايشان توضيح داده نشده كه اين طرح چي هست حتي خود مجلسيون طرح را درست متوجه نشده اند بنده و همكاران و استادي كه در اين موارد فعاليم الان ماه ها هست داريم به بحث و برسي و مشكلات و مزيت ها و مسايل مختلف بحث ميكنيم اما طرحي كه به مجلس ارايه شده را تيترش را خوانده اند و خواهان اجراي ان هستند طرح اوليه اين بوده فقط كارت سوخت برگردد جهت امار گيري و جلوگيري از قاچاق طرح بنزين انهم نه يك ليتر بلكه ٠.٨ ليتر معادل ٢٤ ليتر در ماه طرح بدي نيست و خيلي خوب است اما براي شهري مثل تهران مشكل ساز است شما در هيچ شهري جز شهر هاي بزرگ براي استفاده شخصي بيشتر از اين را هم نياز نخواهيد داشت براي مثال : شما خودريي داريد كه ٨ ليتر به ازاي ١٠٠ كيلومتر طي ميكند يعني شما به ازاي هر نفر براي طي مصافت ١٠ كيلومتر در روز بنزين داريد يعني براي يك خانواده ٢ نفره ٢٠ كيلومتر در روز و اين كاملا كافي است اما توسعه حمل و نقل عمومي توسعه دسترسي اسان و كاهش سفر هاي درون شهري توسعه شبكه دولت الكترونيك بايد از مزاياي اجراي اين طرح باشد و موارد صرفه جويي شده به عنوان بودجه
  • nimava IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    14 2
    من بشخصه با مصرف صحيح بنزين و تعديل قيمت اون موافقم ، چونكه واقعا دور از ذهنه كه قيمت همچين كالاي باارزشي كه براي توليد مجددش ممكنه هزاران سال زمان لازم باشه ، با قيمت يك ليتر آب معدني برابري كنه (البته بهيچ وجه منكر ارزش حياتي آب نبوده و نيستم ، ولي منظور نظر نگاه به اين مقوله از ديدگاه فراواني هست) . پاسخ به اين سوال خيلي سادست : خودتون بريد و كاوش كنيد كه قيمت بنزين در كشورهاي حاشيه خليج فارس چقدره و بعدش بريد و حداقل دستمزد رو استخراج كنيد . در قدم بعدي حاصل تقسيم دستمزد به بنزين رو بدست بياريد (كه ميشه حداقل حقوق در كشورهاي خليج فارس بر اساس واحد ليتر بنزين !) و حالا بيايد و حداقل دستمزدي رو كه براي سال 98 در نظر گرفته ايد ، بر اين عدد بدست آمده (در پرانتز قبلي) تقسيم كنيد تا قيمت معقول بنزين بر اساس الگوي منطقه محاسبه بشه . راهكار ديگه اي كه بنظرم ميرسه ، در نظر گرفتن اشد مجازات براي قاچاقگران بنزين در مناطق جنوبي و مرزي هست كه در صورتيكه اجرايي بشه ، همه حساب كار دستشون مياد ، البته بشرطيكه شركاي دزد رفقاي قافله از آب در نيان.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    14 1
    نه بي معني هست
  • محمد AE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    10 0
    اول یک گفته شده نه سهمیه هست ن افزایش. فقط برای کنترل قاچاق ... الان حرف از افزایشه !!! فقط متاسفم!!!
  • هدیه IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    16 0
    با سهمیه یا افزایش قیمت مخالم. می‌توان با کارت سوخت قاچاق را کنترل کرد.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    22 0
    خدایا این مسخره بازیا کی تموم میشه هر روز یه داستان به کشورهای حوزه خلیج فارس نگاه کنید چی بودن و چی شدن
  • GB ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    13 2
    مکانیزمی واقعا مضحک ...سهم هر ایرانی یک لیتر؟ این مکانیزم خودش عملا بنزین را گران خواهد کرد درواقع پشت پرده این طرحها تنها افزایش قیمت هست و عواقبی مانند تشدید تورم میتونه بر زندگی خیلی از مردم تاثیر بسیار بدی بگذاره حتی همانهایی ک خودرو ندارن و سهم بنزین میفروشن ...تاسف از اعماق وجودم برای چنین تفکر و تخصص
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    5 12
    برای هر ماشین 60 لیتر در ماه کفایت دارد. برای هر خانوار هم فقط یک ماشین لحاظ شود. بیشترش را با قیمت ارز آزاد محاسبه کنند.
  • بهلول IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    3 9
    اگر فقط باید بین این دو گزینه انتخاب کنم صد درصد گزینه یک لیتر بنزین رایگان را انتخاب میکنم چون کمترین سهم همه ایرانی ها از نفت خدادادی هست اگر یک لیتر را رایگان بدهند و همیشه هم رایگان بمونه عالیست چون اگر پول ما بی ارزش شد بنزین محصول جهانی هست و با قیمت دلار محاسبه میشود خیلی راحت هم میشه طرح بزارند مردم بروند در سایت بورس مثلا عضو شوند شماره ملی و شماره بانکی و شماره تلفن که همگی متعلق به کد ملی همون فرد هست را وارد کنند و بشود مثل بورس هر کس سهمیه خودش را بفروشد اینجوری همه ملت به حق خودشون میرسند و احتمال قاچاق و پولشویی و دلال بازی برای همیشه تمام میشه چون پول به حساب همون کد ملی می‌ره دلالان نمی‌توانند حق دیگران را مفت صاحب بشوند و در بورس هم قیمت آزاد کاملا رقابتی هست کارت هوشمند ملی هم کاری کنند تا بنزین داخل اون شارژ بشه و اگر کسی خواست به بستگان خودش مستقیم بفروشد و خودش هم ماشین نداشت کارت ملی هوشمندش را بدهد و آنها باهاش بنزین بزنند کارت هوشمند ملی گواهینامه رانندگی ،کارت پایان خدمت، شناسنامه ، شماره حساب تمام بانک ها مثل باقی کشورها باید داخل یک کارت برود
  • مجید CZ ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    7 22
    روزی یک لیتربرای همه عادلانه ترین شکل ممکن است
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    32 7
    موافقم بنزین گرونتر بشه واردات خودروهای الکتریکی ازاد بشه بدون گمرک
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    56 1
    اب از سرمون گذشته هر كاري دوست داريد بكنيد نوبت ما هم خواهد رسيد
  • هر ایرانی یک لیتر مجانی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 1
    اگه اینجوری باشه عین عدالت هست پولدارها چندین ماشین دارند برای فرار از طرح هم تاکسی زرد خریدند و اگر به هر خودرو بدهند فقط کسانی که پول خودرو دارند بیشتر از بقیه از این یارانه هنگفت بنزین استفاده میکنند فکر کنم اون پولدارهایی که چندین ماشین شاسی بلند برای بچه هاشون خریدند و بچه هاشون یا در تهران دور دور میکنند یا دایم السفر به شمال هستند و انواع مزاحمت نوامیس هم ایجاد میکنند ماهی چندین ملیون یارانه بنزین میگیرند در واقع بنزین نرخ جهانی پنج هزار تومانی بیشتر مصرف میکنند و بیشتر جایزه میگیرند مثل همون یارانه سفر خارج که دلار نصف قیمت می‌گرفتند و مثلا در یک سفر پنج ملیون تومان از دولت یارانه مجانی می‌گرفتند اگر دولت اون پنج ملیون تومان را که خارج میروند را به حساب بانکی بقیه هم واریز میکرد دیگر احتیاج بود ماه به ماه یارانه 45 هزار تومانی بدهد پنج ملیون سود بانکی اش کم کم هشتاد هزار تومان هست حالا حساب کنید امثال خواننده ها مثل رضا صادقی و رشید پور که صداشون سر ارز مسافرتی بلند شد هر سفر خارجی پنج ملیون از جیب مردم ایران می‌زدند و میزنند و تا نونشون داشت قطع میشد صداشون بلند شد
  • قاچاق یک ارگان خاص!! IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 0
    اگر به هر ایرانی یک لیتر بنزین رایگان بدهند و در محیطی کامل شفاف و آسان مثل بورس خرید و فروش شود نفعش را همه مردم میبرند و تنها به ضرر یک ارگان خاص و قاچاقیان عمده انرژی میشود که نانشان از تحریم و اختلاف قیمت بنزین دولتی گوشت دولتی و ...دولتی با قیمت جهانی میشود دولت پول گوشت و همه چیزهای یارانه ای را با به حساب افراد مستقیم بریزد یا گوشت و سایر اقلام اساسی نرخ دولتی را هم مثل همین طرح کند هر فرد یا سرپرست خانواده فقط کالا بهش داده بشود اینجوری جلوی دلال بازی گوشت و مرغ و احتکار صفر میشه سهمیه هر فرد ماهانه کاملا مشخص هست و بجز اون فرد کسی نمیتونه حقش را بگیره اینجوری گردوهای خانه قاضی که زیاد هست صاحب پیدا می‌کنه و یک ارگان خاص و قاچاقیان و محتکران نمی‌توانند بدون حساب همه را تصاحب و غارت کنند
  • مهدی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    موافقم صد در صد
  • هر ایرانی یک لیتر بنزین مجانی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 1
    از حجم سفرهای زاید کم میشود آلودگی هوا و محیط زیست کم میشود بین خودروسازها بحث افزایش کیفیت و کاهش مصرف بسیار جدی میشود چون بعد از آزاد سازی بنزین دیگر کسی ماشین در مصرف نسل قدیم نمی‌خرد همزمان هم با افزایش نرخ بنزین باید تعرفه واردات خودرو صفر بشود خودروسازان هم سریعا یا تعطیل کنند یا سریعا مثل ترکیه به سمت تولید خودروی تمام برقی بروند یا بروند ببینند در دنیا در کدام بخش می‌توانند رقابت کنند لزومی ندارد کل خودرو را بسازند مثلا یک سری قطعات را که توش می‌توانند با دنیا رقابت کنند تولید انبوه جهانی کنند و باقی قطعات هم که تولیدش به صرفه نیست از باقی دنیا وارد کنند
  • REZA IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    ما چه موافق باشیم چه مخالف این بی انصافا پوستمونو میکنن.!!! مردم کجا اهمیت دارن اخه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    نه گرون کنید نه سهمیه فقط یارانه خانواده های ماشین دار رو قطع کنین و به حساب بی ماشینها واریز کنید
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    2 0
    با افزایش قیمت موافقم به شرطی که واردات خودرو آزاد و بدون اخذ عوارض گمرکی باشه
  • فیروزه IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    افزایش قیمت
  • حمید آریا IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    بدترین عمل ،اختصاص سهپیه برای همه است.از فردا باید منتظر صف جدیدی برای فروش بنزین سهمیه ای افرادی که نیاز ندارند باشیم
  • همشهری IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    چرا گزینه هیچکدام را نگذاشتد من با هر دو مخالفم دولت ارز را گران می کنه بعد میگوید بنزین ارزونه مگر نرخ ارز دست دولت نیست ؟چرا دولت جلو قاچاق بنزین را توسط برادران قاچاقچی نمی گیره ؟ چرا دولت جلو تردد ماشین های از رده خارج و پرمصرف را نمی گیره؟ چرا دولت اجازه تولید خودروها پرمصرف بی کیفیت را نمی گیره؟ چرا اتومبیل را به قیمت بین المللی به مردم نمیدهید؟ ملاحظه میکنید دولتمردان به وظایفشان عمل نمی کند کم کاری و بی کفایتی خود را میخواهند از جبیب مردم جبران کنند
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    1 0
    شاید در نگاه اول این روش سهمیه بندی بنزین از روش قبلی عادلانه تر باشد اما زمانی که دولتی سراغ سهمیه بندی می رود یعنی نتوانسته عرضه و تقاضا را کنترل کند. مگر نه اینکه در واردات خودکفا هستیم پس چرا برای ترس از تحریم به دنبال سهمیه بندی هستید. شاید این بهانه جدیدی برای افزایش قیمت باشد که بعید می دونم مردم توان تحمل افزایش مجدد قیمتها را داشته باشند
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    تخصیص بنزین برای هر ایرانی بهتر و عادلانه تر و برای جلوگیری قاچاق بهتر است. ولی روزی ۱ لیتر خیلی کمه. حداقل روزی سه لیتر واینکه برای خانوار های مرزی باز فرزندان زیاد دارند قاچاق ادامه خواهد داشت ولی به مراتب بهتر از سهمیه بندی و کارت
  • US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    ما روی دریایی از نفتیم اونوقت جیره بندی بتزین و پلکانی افزایش حقوق و ... هیچکدام راهکار نیست ،بلکه پاک کردن صورت مسئله است، بجای فرا فکنی ، و دادن این نظرات عهد بوقی و کمونیستی بیایید جلو فساد افسار گسیخته مسئولان و نزدیکانشون و شغل های وراثتی فرزندان مسئولان و بکار گماری بیسوادان پارتی دار و‌پایان بارار دلالی و ترویج دوباره کار افرینی قبل از انقلاب جان دوباره ای به نظام و انقلابمون بدخیم، اول باید دلالی و افزایش قیمتها را متوقف و سپس در مورد تضمین باز گشت سرمایه سرمایگذار چه خارجی چه ایرانی را بدهیم و با ازاد سازی واردات و صادرات ایران را نجات دهیم.بس است با این طرح ها دزدی از جیب ملت ،بس است.
  • حسینی AE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    0 0
    با هیچکداااااااام این چه مدل نظرسنجیه دولت باید راه دیگری برای جلوگیری از قاچاق پیدا کند نه با فشار بر ما مردم بدبخت
  • داوداسدي راننده هستم IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    با سهميه بنزين رؤزي يك ليتر موافقم بهتر ازسهميه بندي وافزايش قيمت سوخت است زيرا اكر سهميه اي شود براي هر خودرؤ شايد يكنفر 5 تا خودرؤ داشته باشد وبيشتر سهميه دارد تا كسي كه يك خودرؤ دارد حق مردم ضايع ميشود به هر ايراني يك ليتر به حساب كارت يارانه واريز شود بهتر است
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    وقتی همه قیمت ها حتی از دلار هم بیشتر به بنزین وابستست نه تا وقتی اینطوره نه سهمیه بندی نه گران شدن فگر کردین بعد اونایی که با ماشین کار میکنند چیکار کنند راننده های آژانس و استیجاری ادارات؟؟؟؟؟؟
  • حجت IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    سهمیه
  • حمید US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    باسهمیه بندی موافقم به شرطی که به درستی اجرای شود
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    برای چی باید با یکی از اینها موافق باشیم؟ با هیچکدام موافق نیستیم . باز دارید مردم رو به جان هم میندازید تا استفاده ببرید
  • یونس IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام با گران شدن بنزین یا سهمیه بندی ان تورم بسیار بالایی بوجود می اید که زندگی بسیار سخت میشود
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    یادمه وقتی قیمت بنزین می خواست بشه 400 این نظر سنجی رو گذاشتین وقت 700 هم همینطور , وقت 1000 هم همینطور
  • hamed IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    عوارض ورود خودرو را صفر كنند و واردات خودرو هاى كممثرف را آزاد كنند قيمت بنزين را ببرند بالا
  • ح IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    چرا وقتی قضیه پول در اوردن میشه فوری اینو از کشورهای دیگه تقلید میکنید هزینه در کشورهای دیگه زیاد می باشد ولی کیفیت و رفاه که مردم کشورها دیگه دارند رو تقلید نمیکنید
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    1 1
    بله موافقیم چون هیچ کدام از اجزای خانواده ما پدر و مادرم وبرادرام ماشین ندارن یعنی پولشو ندارن بخرن و سهمیه بنزین مارو ان پولداره که چند تا ماشین داره میریزه تو باک ماشین هاش
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    جلوی قاچاق گرفته شود به مرگ گرفتین که به تب راضی شیم با هردو مورد مخالفم تا پول کم میارین بنزین رو گرون میکنین از همه چیز که مینالیم
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    مردم ایران. صاحبان باغ پرازميوه ای هستند که اگر میوه بخورند باید پولشو بدن هیچ حقی ندارند ازاین نعمت خدادادی نمیدانم پول بنزین کجاميره پول نفت کجاست فقط نگهبانيش برای مردمه سودش جیب کی می ره خداميدونه
  • حسين IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    با هيچكدام بزارن ملت ماشين خوب سوار شن حقوقها رو با حقوق كشورهاي ديگه براير كنن بعد برن سراغ ازاد كردن قيمت بنزين نه اينكه فقط دنبال خالي كردن جيب مردم باشن چهل سال از انقلاب گذشت يك كار مثبتي كه به نفع مردم باشه اينها انجام ندادن
  • محمدرضا جنیدی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    1 0
    افزایش قیمت بنزین باعث کاهش مصرف آن و بهینه تر مصرف شدن بنزین می شود افزایش قیمت بنزین باعث کاهش تردد و آلودگی هوای ناشی از سوخت بنزین می شود افزایش قیمت بنزین باعث افزایش خدمات عمومی ناوگان های حمل و نقل عمومی درون و بیرون شهری می شود افزایش باعث باعث کم تر شدن فاصله قیمت بنزین در ایران با کشورهای همجوار و کاهش قاچاق سوخت به خارج از کشور می شود قبل از افزایش قیمت بنزین بایستی زیر ساخت های خدمات عمومی حمل و نقل درون و برون شهری تقویت شود تا مناع از فشار به اقشار ضعیف جامه شود افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد تعادل بین تردد خودروها در جادها و میزان ظرفیت تردد خودروها در جاده های می شود و کاهش تصادف را در بر خواهد داشت افزایش قیمت بنزین باعث افزایش خدمات حمل و نقل ریلی ( قطار و مترو ) و خدمات هوایی( هواپیما ) خواهد شد عدم افزایش قیمت بنزین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مصرف بی روی بنزین خسارات و لطمات جبران ناپذیری را به جمعیت و اموال عمومی در بردارد افزایش قیمت بنزین باید همراه با حذف خودروهای فرسوده ( سواری و کامیون و اتوبوس های بی کیفیت ) شود که جزءمهمترین فاکتور تصادفات هستند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    1 0
    بالاخره باید یک روز باید از روزمرگی دربیاییم و به فکر آینده باشیم متاسفانه سیاست جمهوری اسلامی در این چهل این بوده که به رضایت مردم اهمیت داده نه به منافع مردم
  • محرمعلی ‌ IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام.به طبقات پایین جامعه که اکثرا.فاقد.ماشین هستند باید.به اندازی.قابل قبول پرداخت شود