حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل در دست احداث است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان در دست احداث است، گفت : تعداد طرح های بزرگراهی استان از چهار پروژه به هفت بزرگراه در بودجه سال ۹۸ افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محبوب حیدری بیان کرد: مهم ترین این پروژها شامل باند دوم جاده اردبیل – سرچم ، احداث بزرگراه اردبیل – آستارا (گردنه حیران) ، احداث راه اصلی گرمی – بیله سوار ، اردبیل – مشگین شهر – اهر و پروژه رضی – امیرکندی هستند.

وی اضافه کرد: چهار خطه کردن جاده اردبیل – مشگین شهر و اهر به طول ۴۵ کیلومتر و چهار خطه کردن جاده اردبیل – سرچم از جمله طرح های بزرگراهی استان است.

حیدری ادامه داد: جاده اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند چون ترافیک این ۲ محور بسیار سنگین است و جاده‌ ها هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره چهار خطه شدن رضی – امیرکندی افزود: ۱۰ کیلومتر از این طرح در مرحله روکش آسفالت است که اوایل تیرماه به بهره برداری می رسد.

حیدری درباره مسیر بیله سوار – گوگ تپه هم افزود: مناقصه این طرح به اتمام رسیده و در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی احداث جاده پارس آباد – سربند را یادآور شد و گفت: این طرح به طول ۳۰ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و طرح در مرحله احداث است.

حیدری درباره پروژه جاده خلخال – اسالم گفت: این پروژه به طول ۲۲ کیلومتر تعریض و آسفالت شده است.

وی احداث و بهسازی راه اصلی بیله سوار – پارس آباد به طول ۵۰ کیلومتر، بهسازی سه راهی صحرا – گرمی و بیله سوار به طول ۱۴۶ کیلومتر، احداث راه اصلی پارس آباد – سربند و کنگرلو به طول ۱۵۷ کیلومتر و احداث راه اصلی اردبیل – آبی بیگلو را از جمله اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: دولت تدبیر و امید بهسازی راه های اصلی احداث بزرگراه ها بویژه تکمیل راه آهن اردبیل – میانه را در دستور کار دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =