عماد افروغ معتقد است که نرگس آبیار در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، تصویری منصفانه از اسلام تکفیری را نمایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عماد افروغ جامعه شناس شب گذشته در پردیس سینمایی ملت به تماشای فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، تازه ترین ساخته نرگس آبیار نشست.

«شبی که ماه کامل شد» روایتی است عاشقانه که در فرهنگ بلوچستان می‌گذرد و نگاهی نیز به مقوله اسلام تکفیری دارد.

عماد افروغ پس از تماشای این فیلم، آن را اینطور توصیف می‌کند: «فیلم «شبی که ماه کامل شد» بسیار فیلم خوب و قابل توجهی است، در شرایطی که یک عده‌ای تصویر دیگری از مخاطب سینمایی به دست می‌آورند، نرگس آبیار یک فیلم فاخر و اندیشه‌ای می‌سازد جای تقدیر دارد. ساخت این فیلم کار آسانی نیست، اگر به فضای عمومی سینمای ایران در یکی دو سال اخیر نگاه کنید نباید شاهد ساخت چنین فیلمی باشیم. ایشان خلاف موج شنا می‌کند و یک فیلم خوبی را می‌سازد که مضمون بسیار خوبی از لحاظ معرفی اسلام تکفیری دارد. نکته دیگر در ارتباط با آنچه در فیلم‌هایشان دیده می‌شود این است که همواره به معرفی یک خرده فرهنگ می‌پردازد، وجه مردم شناختی خیلی پررنگی در آثار ایشان دیده می‌شود که یکی از ویژگی‌های مثبت فیلم‌های نرگس آبیار است.

این کارگردان در شرایط دشواری که با آن رو به رو هستیم، اثر فاخری می‌سازد که کار هر کسی هم نیست. مواجهه و تصویر منصفانه‌ای از اسلام تکفیری را عرضه کرده و به نمایش می‌گذارد، در «شبی که ماه کامل شد» وجه مردم شناختی پررنگی در فیلم‌شان شاهد هستیم و آن هم معرفی خرده فرهنگ بلوچ است.»

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =