سرانه فضاهای فرهنگی در چهارمحال و بختیاری ۲۰ برابر شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طی۴۰ سال گذشته فضاهای فرهنگی این استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان، بیش از ۲۰ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، جواد کارگران افزود : انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و بر مبنای فرهنگ پایه گذاری شد و رویکرد برنامه ها از فرهنگ رو به انزال به فرهنگ دینی گرایش یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: سیاستگذاری ها در حوزه فرهنگ و هنر در راستای رشد و اعتلای فرهنگ شکل گرفت و در همین راستا بخش های مختلف از تحولات خوبی برخوردار شدند.

 کارگران تصریح کرد: در اوایل انقلاب تمامی فعالیت های فرهنگی توسط دولت انجام می شد اما اکنون بخش زیادی از فعالیت ها بصورت مردمی انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: انقلاب اسلامی در گذر چهار دهه عمر خود، دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگی و هنری از خود بر جا گذاشته است.

کارگران، قطع کامل وابستگی سیاسی و فرهنگی را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رشد اقتصادی، خودباوری و استقلال خواهی از دیگر این دستاوردها به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط حساس کنونی و هجمه به باورهای دینی و آرمان های انقلاب اسلامی، ضروری است تا با بهره برداری حدأکثری از دستاوردها در اطلاع رسانی این خدمات بیش از پیش اقدام کرد.

کارگران افزود: با سقوط حکومت پهلوی و ظهور انقلاب اسلامی شرایطی بوجود آمد که هنرمندان آثار بدیعی بوجود آورند و هنرمندان بر اساس فضای معنوی همسو با فرهنگ معنوی کیان فرهنگ و هنر کشور را بنا کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با مقایسه شاخص های فرهنگی استان در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کتاب های منتشرشده در سال ٥٧ تنها هشت جلد کتاب بوده اما اینک سالانه ٩٤ عنوان کتاب تألیف می شود.

کارگران افزود: شمارگان کتاب از ٢ هزار و ٥٠٠  نسخه به ١٣٥ هزار نسخه افزایش یافت و تعداد ناشران از یک ناشر به ٤٨ ناشر رسیده است.

وی تصریح کرد: تعداد صندلی سینماها نیز از ١٢٠٠ صندلی به ١٦٠٠ صندلی افزایش یافت و در حالی که هیچ کانون تبلیغاتی در استان فعالیت نداشت اینک این مراکز به ١١٧ کانون و تعداد چاپخانه از شش به ١٠٣ باب رسیده است.

کارگران ادامه داد: قبل از انقلاب، نشریه محلی در استان نداشتیم اما اکنون ١٠٧ نشریه در استان به چاپ می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، کانون های فرهنگی هنری مساجد را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: ٤٢٢ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت دارد و ٢٥٣ کتابخانه در این کانون ها فعال است.

خاطر نشان می شود: این برنامه به همت ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و کارگروه مساجد استان با حضور دستگاه های اجرایی، همزمان با نماز مغرب و عشا در ۲۴ مسجد مرکز استان برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1228940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =