واکنش سرپرست سازمان نظام پزشکی به سخنان روحانی

مهر نوشت: سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور، نسبت به نادیده انگاشتن خدمات جامعه پزشکی کشور و تخریب این سرمایه اجتماعی واکنش نشان داد.

محمدرضا ظفرقندی، در این نامه خطاب به حسن روحانی، نوشته است: سخنان اخیرتان در نقد رفتار پزشکان و تعریف جنابعالی از رفتار حرفه‌ای آنان موجب رنجش بسیاری از همکاران جامعه پزشکی شده است.

اینجانب به عنوان نماینده ای کوچک از جماعتی بزرگ به استحضار میرسانم پزشکان این مرز و بوم نه تنها خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌دانند بلکه در عرصه‌های گوناگون به عنوان یکی از خدوم‌ترین و فداکارترین اقشار مردم ایران زمین به وظایف انسانی و حرفه‌ای خود عمل کرده‌اند.

خوب است با پزشکان شریفی که عمری صادقانه و خالصانه در سخت‌ترین شرایط و در دوردست‌ترین مناطق کشور به مردم ایران خدمت میکنند، با زبان احترام و تکریم سخن بگویید، آنچنان که مردم قدردان چنین می‌کنند. بدون تردید ستون سترگ اعتماد عمومی در جامعه ایرانی، مرهون تلاش جامعه پزشکی در بنای مفاهیم بلندی چون مراقبت و نوع دوستی است.

جنابعالی حتماً اطلاع دارید در بررسی و ارزیابی‌های مکرر، به رغم تلاش‌های تخریبی رسمی و غیر رسمی، همچنان پزشکان در بالاترین رتبه‌های اعتماد و احترام مردم قرار دارند.

جناب آقای دکتر روحانی، تمام تلاش و افتخار جامعه پزشکی تسکین آلام همین مردم است و به این منظور در دانشکده پزشکی، در طول سال های مدید و سخت تحصیل، خدمت شبانه‌روزی و فراغ از خانه و کاشانه را آموخته‌اند.

در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن در بحران‌های متعدد دیگر، بارها و بارها علاوه بر خدماتی که ذکر کردید،که البته این موارد در هنگام ضرورت‌ تزاحمی هم با شأن این حرفه مقدس ندارد، خود شاهد حمل مجروحان بر دوش همکاران و تحمل سختی‌های فراوان این عزیزان  بوده‌ام. شهیدان کثیر جامعه پزشکی گواه این مدعا هستند.

جناب آقای رئیس جمهور در این مقال بیان بی‌مهری‌ها و سختی‌هایی که بر جامعه پزشکی می‌گذرد نمی‌گنجد ولی مقایسه کسانی که روز و شب را در گیرودار خدمت گم کرده‌اند، در شرایطی که خدمات برخی از ایشان ماه هاست جبران نشده است با پزشکانی که در آن سوی آب ها هستند مناقشه انگیز و قیاس ناپذیر است.

اکیداً بر این باورم اگر مقایسه‌ای منطبق با شرایط زمینه‌ای صورت گیرد، کفه خدمت پزشکان این مرز و بوم سنگین‌تر خواهد بود.

در خاتمه لازم است صادقانه بگویم نادیده انگاشتن خدمات عظیم و بی‌ شمار جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور و تخریب این سرمایه اجتماعی به نفع کشور و ملت شریف ایران نیست.

۴۲۲۳۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    دوست عزیز لطفا خودتون رو با خارج از کشور مقایسه نکنید که هیچ جای دیگه امتیازاتی که در ایران دارید رو نخواهید داشت. ندادن مالیات، ویزیت کردن چند نفره و بدون محدودیت، درآمد بسیار بالا و غیر متعارف نسبت به درآمد متوسط جامعه، تعیین تعرفه ها توسط خودتان، رسیدگی به تخلفات و قصور توسط خودتان و ... فقط گوشه ای از امتیازاتیه که شما توی ایران دارید و توی هیچ کشور دیگه ای نیست.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    پزشکها که باعث مشقت اندکشون دارن پول پارو میکنن دیگه چی میخان؟!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    اتفاقا آقای روحانی حرف صحیحی زده اند ملت شاهد آن هستند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    کو دکتر همه نسخه نویسن من یک شخص عادی باید مالیات بدم اینها تو مطب فقط پول نقد میگیرن امیدوارم نظرم چاپ کنی با تشکر
  • RO ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    تا حالا ديده ايد پزشكي جلاي وطن كند زيرا هيچ جاي دنيا مثل ايران درامد ندارند پاسخگو هم نيستند رييس محترم جمهور كاملا درست گفتند
  • علی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    حرف های رئیس جمهور کاملا درست هستش. من خودم به عنوان یک فردی که در قسمت حسابداری یکی از بیمارستان های دولتی کرمانشاه کار میکنم. میبینم که پزشکهای متخصص و فوق تخصص مخصوصا جراحا در ماه کارانه های بالای صد میلیون تومان و حتی برخی ازشون بالای سیصد میلیون تومان پول میگیرن اونم فقط تو یه بیمارستان که بعضی تو جند بیمارستان کار میکنند و بعد از ظهر ها تو مطب هم که دیگه جای خود دارد. با وجود اینکه تمام کار بیماران بر عهده پرستاران و سایر خدمه هست رفتارشان با پرسنل و بیماران تحقیر امیز هست.که این به واسطه پوا زیادی هست که میگیرن
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    چقدر اینها قدرت پیدا کردن که برای رییس جمهور هم تعیین تکلیف میکنن. شما جز این جامعه هستید جناب دکتر. توی این آن سوی آبی که میگید هیچوقت شرایط اینجا رو نخواهید داشت. مطمئن باشید.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    فرض مي گيريم خدمات دارند و فرض مي گيريم خدمات بدون نقص دارند اما صدها برابر بيش از خدماتشون پول ميگيرن و پول و پول و همش پول پزشكاني كه اخلاق حرفه اي رو رعايت كنند خيلي كمه همه مردم اين رو ميدونند آقاي ظفرقندي پشت آمارهاي نادرست پنهان نشيد.
  • ا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    مغازه سر کوچه نمیگه ماست من ترشه جناب محمدرضا ظفرقندی.