۲۷۰ هزار مسکن روستایی دراستان مازندران سنددار شد

محمدخانی درنمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلام مازندران در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، افزایش کیفیت ساخت و ساز روستایی گفت: سالانه از ناظرین فنی و مهندسی استفاده می‌کنیم و ۴۸۰۰ مهندس و کاردان در زمینه نظارت و ساخت و ساز با ما همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ،وی افزود: در چند سال اخیر با همت بنیادمسکن حدود ۶۰ میلیارد تومان قیر برای آسفالت روستاهای استان اختصاص داده شده و برای آسفالت معابر روستایی ۷۰ میلیارد تومان سه سال جذب شد و در بهسازی معابر روستایی اقدام خوبی انجام شده است.

محمدخانی نوذری گفت: طرح هادی امسال در ۱۱۰ روستا در حال تکمیل و ۶۰۰ روستا در حال اجرا بوده و در دهه فجر امسال ۲۵ روستا از اجرای طرح هادی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: تمام روستای استان دارای ظرفیت گردشگری هستند که برخی روستاها در زمینه طبیعت‌گردی آثار تاریخی صنایع دستی هستند در زمینه آب و فاضلاب روستایی کار کنیم که تلاش داریم با هماهنگی با محیط زیست، آب منطقه ای و آب و فاضلاب را ابتدا به صورت شبکه و بعد به صورت تصفیه‌خانه داشته باشیم که برای جلوگیری از مسائل زیست محیطی، پساب آن در کشاورزی استفاده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران تصریح کرد: جهت حفظ محیط سالم در روستا، افزایش کیفیت زندگی و توسعه عدالت اجتماعی که تاکنون ۱۰۰ روستای شاخص هدف گردشگری که ظرفیت گردشگری دارند شناسایی و روستاهایی که ظرفیت دارند از بوم‌گردی استفاده شود.

خانی‌نوذری بیان کرد: حدود ۲۷۰ هزار مسکن روستایی دارای سند مالکیت شدند و ساماندهی اراضی واقع در بافت روستا از دستاورد بنیاد مسکن است.

وی افزود:  طرح جامع مسکن روستایی در حال تدوین است که بهسازی مسکن روستایی سکونتگاه روستایی امسال ۹ هزار واحد به بهره‌برداری رسید.

این مسوول با بیان اینکه نیمی از جمعیت در روستا زندگی می‌کنند ایام تعطیل بیشتر جمعیت در روستا می‌شود، افزود: اگر اقتصاد روستا مانند بوم‌گردی دامداری سنتی را پویا کنیم جمعیت روستا را افزایش دهد و مهاجرت روستا به شهر کم می‌شود.

خانی‌نوذری بیان کرد: آب‌بندان یک ظرفیت گردشگری است که علاوه کشاورزی و پرورش آبی به عنوان پارک آبی استفاده شود و برای احداث پارک در روستا آمادگی لازم را داریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =