خبرنگاران دردفاع از دستاوردهای انقلاب، حضرت زینب (س) را الگوی کار خود قرار دهند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان گفت:حضرت زینب کبری (س) دردفاع ازحضرت سید الشهدا کاراساسی انجام دادند وخبرنگاران نیز باید دردفاع ازدستاوردهای انقلاب اسلامی حضرت زینب را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام زمانی بیان کرد: یقین داریم همان خدایی که طوفان شن رادرطبس به پا کرد قطعاً این نظام راازتوطئه ها نجات خواهد داد وبه پیروزی نهایی خواهد رسید

وی،با بیان اینکه، ستاد راهبردی وکارگروه چهل سالگی امسال فعالیت هایی چشمگیری انجام داد افزود: برگزاری ۴۰ جشن دهه فجر در ۴۰روستا ، برگزاری مراسم غبار روبی در۴۰روستا ،اجرای مسابقات قرآنی ویژه روستا وعشایر ،برگزاری همایش های فاطمیه وبرگزاری همایش فرهنگ ومدیریت جهادی  ازاقدامات این کارگروه دراستان می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تولید محصولات کشاورزی این استان از ۲۹۶ هزار تن در سال ۵۷ اینک به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن رسیده که حدود ۵ برابر افزایش داشته است.

دکتر ذبیح الله غریب اظهار داشت: با افزایش بهره وری و تغییر الگوی کشت اینک برای تولید ۱۳۰۰ گرم محصول کشاورزی یک مترمکعب آب مصرف می شود، درحالی که این رقم قبل از انقلاب کمتر از ۶۰۰ گرم بود.

وی، وسعت اراضی باغی و زراعی مجهز به سیستم آبیاری نوین این استان را بیش از ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان معادل ۵۷ درصد اراضی کشاورزی استان است.

وی، میانگین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح کشور را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود این استان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان تولید محصولات باغی استان در اول انقلاب را ۲۹ هزار تن و در سال زراعی گذشته افزون بر ۱۹۵ هزار تن اعلام کرد.

غریب با اشاره به تولید تنها ۴۷ هزار تن دام و طیور در سال نخست انقلاب گفت: این میزان تولید اینک به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی همچنین از تولید ۷ هزار تن محصول قارچ دکمه ای در مزارع پرورشی و تولید بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این درحالی است که قبل از انقلاب تولید این محصولات قابل توجه نبود.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر تولید در برخی از محصولات کشاورزی این استان طی سال جاری افزود: این استان با تولید حدود ۲۴ هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام مرغوب صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان با تولید سالانه ۳۴ هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و ۷ هزار تن گردو رتبه نهم تولید را در کشور طی ۲ سال گذشته کسب کرده است.

سالانه بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات، طیور و لبنی دراین استان توسط ۶۶ هزار بهره بردار تولید و وارد بازار مصرف می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =