تاسیس رشته مرتبط با خبرنگاری در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز خبرداد: به زودی رشته ای مرتبط با خبرنگاری و ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، میر رضا مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: از افتخارات دانشگاه تبریز، حضور ۱۲ استاد دانشگاه تبریز در بین یک درصد اساتید برتر جهان، حضور ۵ استاد جزو دانشمندان جهان اسلام و حضور ۶۵ مخترع از این دانشگاه، که جز فناوران برتر کشور هستند.

مجیدی اظهار داشت: در اوایل انقلاب دانشگاه تبریز حدود ۷ هزار و ۹۰۰ دانشجو داشت که امسال ۲۳ هزار نفر دانشجو داریم و بیش از ۴۰ درصد از این تعداد در سطح کارشناسی ارشد و دکتری است.

رئیس دانشگاه تبریز خبرداد: ۲۰۴ نفر دانشجوی خارجی جذب در دو سال اخیر اغلب در رشته های علوم انسانی و علوم پایه دانشجویانی جذب کردیم ولی در این بخش از دانشگاه‌های بزرگ کشور عقب هستیم.

وی افزود: ولی اکنون با دانشگاه‌های رتبه بالای آلمان، استرالیا و فرانسه دانشجوی دکتری مشترک پذیرش می‌کنیم و با ۱۵۳ دانشگاه دنیا تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: به عقیده من بهترین حرکت آن است که دارای نقد باشد که لازم است روحیه نقد پذیری بین مسئولان و مدیران افزایش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به حذف کنکور دانشگاه ها، گفت: پیشنهاد ما این است که اگر کنکور حذف شود، انتخاب رشته نه بر اساس انتخاب دانشگاه بلکه بر اساس انتخاب سازمان سنجش انجام گیرد.

مجیدی با اشاره به لروزم تغییر نگرش در نسل سوم و چهارم دانشگاه،گفت: امروز اگر اساتید تمام، دانشگاه طرح ارائه دهند می‌توان با توجه به نظریه آن ها و طرح هایشان بسیاری از مشکلات را بر طرف نمود.

وی گفت: در حال چابک سازی دانشگاه تبریز هستیم که به جای دانشکده های متعدد می‌توان این دانشگده ها را در ساختمان های واحد متمرکز کرد.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: در هفته پژوهش دو دانشگاه کشور رتبه های برتر فناوری را کسب دادند که یکی دانشگاه شریف و دیگری دانشگاه تبریز بود.

وی همچنین از افتتاح چندین واحد پژوهشی و آموزشی خبرداد و گفت: افتتاح دانشگده دامپزشکی، مرکز رشد، واحدهایی در میانه و اهر از جمله طرح هایی است با حضور معاون فناوری رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه رشته زبان و ادبیات ترکی چندین سال روی آن کار شده است، اعلام کرد:‌ در سال ۹۴ جذب این رشته شروع و در سال ۹۵ دانشجو پذیرفته شده و امروز بیش از ۹۰ نفر دانشجو داریم.

وی گفت: رتبه دانشگاه تبریز اخیرا رتبه ۱۰ یا ۱۱ است و در بین ۱۳ دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه تبریز از تاسیس رشته خبرنگاری و علوم‌ارتباطات در دانشگاه تبریز خبرداد و گفت: این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه خبرنگازی توریسم و رسانه در دانشگاه فعالیت خواهد کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =