قولی که رییس فدراسیون بوکس داد/ در المپیک ۲۰۲۴ مدال می‌گیریم

حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس می‌گوید سند ما براساس المپیک ۲۰۲۴ تبیین شده است.

زاوش محمدی: ملی پوشان بوکس ایران برای حضور در مسابقات مجارستان راهی این کشور شدند. گرچه حضور در این مسابقات چندان هم آسان نبود. به دلیل مشکلات ویزا بوکسورهای ایران با یک روز تاخیر عازم بوداپست شدند. همین موضوع باعث شد تا با حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس گفت و گو کنیم:

در آستانه بازی های بین المللی چابهار هستیم. درباره شرایط فدراسیون و وضعیت ملی پوشان بگویید.
ما بسیار به آینده خوشبین هستیم و شرایط بسیار خوبی را سپری می کنیم. دو تیم ملی الف و ب در کنار تیم امید تمرین می کنند. شرایط کار برای تشکیل تیم های ملی جوانان و نوجوانان را فراهم کردیم. مربی های آن ها را مشخص کرده ایم و به زودی ترتیب تشکیل اردوی تیم ملی نونهالان را نیز خواهیم داد. این باعث می شود ما به یک رکورد در تعداد اردو های همزمان در رده های مختلف سنی دست پیدا کنیم. در حال حاضر هم تیم ملی ما عازم مسابقات بوکس بین المللی مجارستان شده است. اگرچه تاخیری در صدور ویزا صورت گرفت که به شرایط اتحادیه اروپا باز می گردد. خوشبختانه با پیگیری های فدراسیون بوکس، سفارت مجارستان و سفارت ایران در بوداپست ویزا ها صادر شد. ما بلافاصله تیم را عازم کشور مجارستان کردیم. در حال حاضر که با شما صحبت می کنم، ملی پوشان ما در وین حضور دارند تا سوار پرواز به سمت بوداپست شوند. 

برای این مسابقات چه شرایطی را متصور هستید؟
با توجه به این که مسابقات مجارستان هرساله برگزار می شود، یکی از معتبرترین مسابقات بوکس جهان است. از پنج قاره جهان در این مسابقات حضور دارند. از کشورهای قدرتمند آسیا تا مدعیان اروپایی و آمریکایی و حتی آفریقایی همه در این مسابقات حضور دارند. این مسابقات در سطح جهانی برگزار می شود و من این تورنمنت را محک جدی برای ملی پوشانمان می دانیم. این مسابقات برای آن دسته از ملی پوشانی است که مدال طلای بزرگسالان کشور را از آن خود کرده اند. البته که برخی از بچه های نقره ای ما هم عملکرد قابل قبولی دارند اما تلاش کردیم این نحوه انتخاب انگیزه ای برای سایر ملی پوشان ما باشد.

در این مسابقات شانس کسب مدال هم داریم؟
من نمی توانم پیش بینی کنم چه اتفاقی رخ خواهد داد اما تیم قدرتمندی به این مسابقات فرستاده ایم. مسابقات از فردا آغاز خواهد شد و بچه های ما هم پس از رسیدن به مجارستان باید وزن کشی کنند. ما به ۲۴ ساعت استراحت برای ملی پوشان نیاز داشتیم اما تاخیر در صدور ویزای آن ها، باعث شد این فرصت را از دست بدهند. اما از سفارت مجارستان و سفارت ایران در مجارستان تشکر می کنم که اگر ملی پوشان ما به این مسابقات نمی رسند، در روحیه آن ها برای حضور در مسابقات چابهار که برای ما بسیار ارزشمند است تاثیرگذار خواهد بود. در مسابقات چابهار، تیم ملی امید، تیم ملی ب و تیم منتخب استان سیستان و بلوچستان هم در کنار تیم ملی الف حضور خواهد داشت. این میزبانی با کمک منطقه آزاد صنعتی تجاری چابهار تدارک دیده شده که حاصل زحمات استاندار و فرماندار استان هم هست. تا این لحظه هند، فیلیپین، قزاقستان، سوریه، ترکمنستان و پاکستان حضورشان را در این مسابقات تایید کرده اند. چهار تیم ملی هم همانطور که اشاره کردیم در مسابقات حضور خواهند داشت. این مسابقات سوم تا نهم اسفند در تنها بندر اقیانوسی ایران، چابهار، برگزار خواهد شد.

مهلت زیادی تا المپیک نمانده است. برنامه فدراسیون برای المپیک چگونه است؟ شانس کسب مدال خواهیم داشت؟
چیزی که در فدراسیون بوکس در چند وقت اخیر به شدت به آن پرداخته شده است، تهیه سند تحول بوکس کشور بود. این سند سیستمی را برای ما تدارک دیده است که هدف و روش فعالیت ما را مشخص می کند. در این سند همه مباحث آینده تیم ملی مطرح شده و تلاش کردیم در بحث نتیجه گیری هم دستاورد های خودمان را مشخص کرده ایم. ما به دنبال موفقیت های خوبی هستیم. در این شرایط مالی و ارزی اعزام به این مسابقات اروپایی که در گرجستان برگزارمی شود، نشان می دهد عزم فدراسیون برای پیاده سازی سند تحول جدی است. با توجه به این که ما پیش از این هرگز در رشته بوکس المپیک مدال نداشته ایم که البته این مدال نداشتن ها ربطی به توانایی های تیم ملی ما ندارد، قاعدتا در المپیک پیش رو شانس زیادی خواهیم داشت اما من اگر بخواهم قطعی حرف بزنم، ما مطمئن هستیم که در المپیک ۲۰۲۴ مدال بوکس خواهیم گرفت. اما در المپیک پیش رو هیچ چیز قطعی نیست. چرا که سند ما براساس المپیک ۲۰۲۴ تبیین شده است.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =