وزیر ورزش در ایلام: ۸۵ درصد فضاهای ورزشی کشور پس از انقلاب احداث شده اند

ایرنا نوشت:وزیر ورزش و جوانان گفت: قبل از پیروزی انقلاب کمتر از یک هزار فضای ورزشی در سراسر کشور وجود داشت اما هم اکنون بیش از هشت هزار و ۷۰۰ مکان احداث شده توسط وزارت ورزش در سطح کشور فعال است و می توان ادعا کرد ۸۵ درصد فضاهای ورزشی پس از انقلاب احداث شده اند.

مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: تعداد فضاهای ورزشی کشور با احتساب فضاهای احداث شده توسط سایر ارگان ها هم اکنون به بیش از 14 هزار فضای ورزشی می رسد که می توان گفت تعداد فضاهای ورزشی کشور به نسبت پیش از پیروزی انقلاب 14 برابر شده است.
وی افزود: با وجود تنگناها و محدودیت ها در تلاشیم این مشکلات را رفع کنیم و اکنون در ایلام نیز با افتتاح 2 پروژه سالن تیراندازی و خانه تکواندو همچنین به بهره برداری رسیدن 95 طرح دیگر سرانه ورزشی در این استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم نگاه ویژه ای به توسعه ورزش در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها دارد، افزود: اگر فضاهای ورزشی احداث شده توسط دیگر دستگاه ها را هم در نظر بگیریم تعداد اماکن ورزشی کنونی در سطح کشور به 14 هزار فضا می رسد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تمام تلاش ها در سال های اخیر رسیدگی به ورزش از لحاظ زیرساختی و نرم افزاری بوده، گفت: در تلاشیم امکانات ورزشی مناسبی در سراسر کشور توزیع شود و ورزش در کشور بخصوص در مناطق کمتر توسعه یافته به جایگاه واقعی خود برسد.
سلطانی فر رسیدگی به مشکلات ایلام از جمله ورزش را بسیار مهم دانست و افزود: ورزشکاران ایلامی نقش بسیار مهم و پررنگی در ورزش قهرمانی کشور داشته و انتظار داریم همچنان در مسیر پیشرفت گام بردارند.
وی با ذکر اینکه منابع کشور محدود است، افزود: ردیف پیش بینی شده در قانون برنامه ششم و بودجه سال جاری مبنی بر اختصاص 27 صدم درصد از درآمد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش می تواند در شتاب دهی به تکمیل طرح های نیمه تمام کمک کند.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای توسعه ورزش می توان از منابع استانی و دیگر ردیف های ملی نیز به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه ورزش بهره گرفت و امیدواریم با همت مسئولان بیش از نیمی از طرح های نیمه تمام حوزه ورزش تعیین تکلیف و بهره برداری شود.
سلطانی فر تاکید کرد: امروزه ورزش ابزاری برای قدرت نمایی در دنیا شده و مورد حمایت قرار گرفته و کشور ما نیز می تواند با درک چنین موقعیتی با توجه به امکانات و شرایط موجود از این ظرفیت برای سرمایه گذاری استفاده کند.
وی افزود: در بعد قهرمانی و دستاوردهای آن ایران در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان که هر چهار سال یکبار برگزار می شود در 16 دوره حضور خود 20 مدال طلا کسب کرده که از این تعداد تنها چهار مدال مربوط به قبل از انقلاب است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در بخش جوانان نیز امسال 150 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده و 2 هزار و 300 سازمان مردم نهاد نیز در حوزه های مختلف در کشور فعالیت دارند.
وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه برای افتتاح سالن بین المللی تیراندازی شهر ایلام و خانه تخصصی تکواندو استان، شرکت در جلسه شورای اداری با عنوان ساماندهی امور جوانان و نشست با روسای هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد وارد استان ایلام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =