دادستان کل کشور: برخورد با گران‌فروشی‌های اخیر بر عهده ما نیست

دادستان کل کشور در شبکه تلویزیونی استان گیلان اعلام کرد برخورد با گران فروشی های اخیر به عهده قوه قضاییه نیست چون سازمان تعزیرات عهده دار این امر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، منتظری امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه استانی گیلان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی در رابطه با برخورد با گرانفروشی‌های اخیر، اظهار کرد: اصولا برخورد با گرانفروشی و مجازات کسانی که برخلاف مقررات عمل می‌کنند جزو وظایف قوه قضاییه نیست و برعهده سازمان تعزیرات است.

وی افزود: بخش‌هایی از مسایل اقتصادی که بحث مفاسد اقتصادی یا قاچاق سازمان یافته باشد در حوزه صلاحیت دستگاه قضایی است ولیکن وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که لازم دیدیم در این عرصه، دستگاه قضایی به منظور حمایت از دولت به میدان بیاید و قرار شد دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌هایی مربوطه مثل تعزیرات، وزارت صمت و سایر نهادهای متولی برای رفع مشکلات، کمک کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه و همچنین دادستانی کل این مسئله را بررسی و بخشنامه‌ای را ابلاغ کردند و بر این اساس دادستان‌های سراسر کشور مسئولیت یافتند که در کنار تعزیرات و دستگاه‌های مربوط با پدیده گرانفروشی و دسترسی نداشتن مردم به اقلام اساسی به دلیل احتکار و سایر مسایل برخورد کنند  که این اقدام از ابلاغ تاکنون روند خوبی داشته است و تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور با این مشکلات مواجه است ادامه خواهد یافت و امیدوارم با برنامه‌ای که تنظیم شده، بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

مسئولان لباس رزم اقتصادی بپوشند

حجت الاسلام منتظری در پاسخ به سئوالی در رابطه با رویکرد قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی به بیان چند نکته پرداخت و بیان داشت: نکته اول اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی باید ریشه‌ای باشد و منافذی که وجود دارد، بسته شود.

وی در بیان نکته دوم تصریح کرد: مدیران در این شرایط جنگ اقتصادی باید مدیریت جهادی داشته باشند، امروز همه استکبار با قدرت و توان به میدان جنگ آمده و لذا مدیران باید این شرایط را درک کرده و لباس رزم جنگ اقتصادی بپوشند.

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد قضایی به عنوان نکته سوم، یادآور شد: دستگاه قضایی ملاحظه کرد که در این شرایط جنگ با قوانین عادی نمی‌توان به مبارزه با فساد اقتصادی رفت، لذا استجازه‌ای از مقام معظم رهبری گرفت و با این استجازه موانع برداشته شد.

منتظری تاکید کرد: انتظار از مدیران و مسئولان این است که قبل از اینکه برخورد با فاسد را در دستور کار قرار دهند به برخورد با فساد توجه کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با عملکرد دادستانی در عدم تعطیلی مراکز تولیدی، افزود: در این زمینه به منظور کمک به دولت و مسئولین اقتصادی، مسئولان قضایی در استان‌ها در رابطه با هر کارگاه و مرکز تولیدی که مشکلاتی دارند با بانک و یا دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مشکلات مذاکره می‌کنند و در بسیاری از استان‌ها با ورود دستگاه قضایی بخشی از مشکلات حل شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی در مورد مقابله با جریان نفوذ اظهار کرد: یکی از خطرات جدی برای کشور، نظام و مردم بحث نفوذ است، تلاش دشمن این است که در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نفوذ کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی ابراز لازم را برای شناسایی عناصر نفوذ ندارد و این ابزار در اختیار وزارت اطلاعات  و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و باید با کارشناسی‌های خودشان عناصر نفوذ را شناسایی کنند.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: مسئولین امر باید بدانند که دشمن قطعا و مسلما برنامه ریزی دارد که نفوذ کند و تنها این جاسوسی برای کسب اطلاعات نیست بلکه عده‌ای با ظاهرالصلاح وارد میدان شوند و کاری می‌کنند که بستر را برای نفوذ دشمن فراهم کنند.

مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرا نمی شود

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی در مورد فضای مجازی، خاطرنشان کرد: تشکیل شورای عالی فضای مجازی ابتکار مقام معظم رهبری است که اساسنامه‌ای دارد و بر اساس اساسنامه مصوبات آن لازم الاجرا است.

وی افزود: از لحاظ قوانین مشکلی نداریم بلکه مشکل دو مسئله است، اول اینکه مصوبات شورای عالی فضای مجازی به صورت جدی در اجرا یا با کندی مواجه است یا یک بخش‌هایی اصلا اجرا نشده است و مشکل دوم ادراکی است که در رابطه با فضای مجازی وجود دارد.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: برخی تصورشان این است که ما معتقد به بستن کامل و فیلتر کردن فضای مجازی هستیم ولی اینگونه نیست و به دنبال این نیستیم که فضای مجازی کاملا بسته شود بلکه آنچه از مسئولان امر می‎خواهیم این است که فضای مجازی که بستر بسیار مفیدی در جامعه می‌تواند باشد و فرصتی برای ارتباطات جهانی و داخلی است، باید سالم سازی شود.

41231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1229986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    0 0
    دادستانی ماشالله توی هرچی دلش بخواد دخالت میکنه بعدش توی برخورد با گرانفروشی مسئولیتی نداره؟ البته حق دارن چون بنده خداها تمام وقت و انرژیشون رو گذاشتن روی فیلتر کردن تلگرام و اینستاگرام و غیره.
  • ارش IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    0 0
    چه طور برخورد با فیلترینگ و .... بر عهده دارید ولی برخورد با گرانی بر عهده شما نیست؟؟؟؟؟
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    0 0
    چهار تا بچه یک کلیپ خوشحالی پخش کنن ، همه بر عهده شونِ جلوش رو بگیرن. حالا پدر مردم دراومده هر چیزی ده تا نرخ داره ، می فرمایند به ما ربط نداره. مرغ پخته می خنده