چمران: بعد از ۴۰ سال در همه روستاها آب و برق و گاز داریم

ایلنا نوشت: رئیس سابق شورای شهر تهران معتقد امروز در چهل سالگی انقلاب باید بیشتر به مردم توجه کرد اما مسئولان در حق مردم کوتاهی می‌کنند و قدر آنان را نمی‌دانند. به عقیده وی کسانی که ایجاد یأس و ناامیدی می‌کنند و آیه یأس می‌خوانند باید بدانند به نظام ضربه می‌زنند.

مهدی چمران درباره اینکه امروز در چهل سالگی و در دهه پنجم انقلاب قرار داریم تا چه حد تصویر جامعه و واقعیت‌های موجود با آرمان‌ها و شعارهایی که در آن زمان مطرح شد نزدیک است و تطابق دارد، گفت: قصد ندارم از پیشرفت‌های فیزیکی کشور در طول این سال‌ها سخن بگویم؛‌ زیرا پیشرفت و تفاوت فاحش کشورمان قبل و بعد از انقلاب روشن و بسیار بسیار چشمگیر است. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه می‌دانند ایران دستخوش چه تغییر و تحولاتی شده و امروزمان با دیروزمان چه تفاوت‌هایی کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به آبادانی کشور بعد از انقلاب بیان کرد: کاملا روشن است کشور از نظر آب، برق، جاده و آبادی و آبادانی چه تغییراتی است. آن زمان چند روستا برق داشته است و امروز چند روستا هستند که فاقد برق، گاز و یا آب هستند و میزان آبادی کشور مشخص لذا نمی‌خواهم این مسائل را بیان کنم. در طول  چهل سال تحولات کشور بالا و پائین، کمرنگ و پررنگ شده است.

چمران با بیان اینکه در طول چهل سال این تحولات بالا و پائین، کمرنگ و پررنگ شده است، اظهار داشت:‌ این‌که شرایط امروز با ایده‌آل‌های ما چقدر تطابق دارد را باید مورد بررسی قرار داد،‌ ایده‌آل ما یک جامعه عدالت محور اسلامی بوده و هست  که با آن فاصله داریم و هنوز به آن نرسیده‌ایم.

او ادامه داد: اگر ایده‌آل‌هایمان را یک قله در نظر بگیریم قصد ما این است که به نوک آن برسیم اما فعلا در دامنه آن قرار داریم و حرکت می‌کنیم که ممکن است این رفتن ما گاهی اوقات تند و گاهی اوقات کند باشد حتی ممکن است گاهی اوقات توقف کنیم و این نقیصه‌ای است که وجود دارد. همه تلاش دشمن این است که در چهل سالگی انقلاب به ایده آل هایمان نرسیم

این فعال سیاسی تاکید کرد:‌ همه تلاش دشمنان ما هم همین است که ما به ایده‌آل‌هایی که مدنظر داریم  نرسیم آنان قصد دارند که ما را از مسیر و هدفی که داریم منحرف و مایوس کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: امروز چند تلویزیون و رادیو فارسی زبان داریم که علیه ما در حال تبلیغ هستند؟ آیا رسانه‌ای وجود دارد که بر له ما صحبت کنند؟

او ادامه داد: طبیعی است که آنان دشمنی خودشان را انجام دهند اما نکته مهم اینجاست که ما توانستیم در بین این همه دشمنی و تهدید روز به روز به جلو گام برداریم و موفقیت به دست بیاوریم.

او درباره این‌که باتوجه اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم و از سوی دیگر با وجود تحریم‌ها کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته است،‌ چقدر ضرورت دارد که یک گفت‌وگو میان مردم،‌ جناح‌ها و تشکل‌ها شکل بگیرد تا ما به یک همدلی و وحدت برسیم،‌ بیان کرد: به شخصه وجود چنین گفتمانی را ضروری و حیاتی می‌بینم.

چمران ادامه داد: ما نه تنها مأیوس نیستیم بلکه به شدت امیدوار هستیم؛ زیرا امید به آینده و افق روشن، یکی از راهبردها و استراتژی‌های ماست. ما همیشه امیدوار بوده و هستیم و به امید آن زندگی می‌کنیم بنابراین کسانی که ایجاد یأس و ناامیدی می‌کنند و آیه یأس می‌خوانند اگر ملی‌گرای صرف هم باشند بدانند بازهم با اینگونه رفتارها به نظام و انقلاب ضربه می‌زند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت همدلی و وحدت در میان مردم تاکید کرد: عده‌ای درصدد هستند بذر اختلاف،‌ فحش، بدگویی و دشمن‌سازی گروه‌ها با مردم را بکارند که ما باید در جهت خلاف این رفتارها گام برداریم و باید تلاش کنیم اخوت  اسلامی را پویا و برادری و همدلی را احیا کنیم.

چمران با بیان اینکه ‌اگر مسئولان به وظیفه خودشان عمل کنند مردم می‌توانند گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند، گفت: نه این که سبد بدهند با این کارها مشکلات برطرف نمی‌شود باید یک کار اساسی کرد. باید زیر ساخت‌های کشور را ساخته و تکمیل کنند تا اشتغال به وجود بیاید .

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =