فعالیت ۳۲ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با حجم ۱۱۱۷ میلیون دلاری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۳۲پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم ۱۱۱۷میلیون دلاری در استان فعالیت دارد و ۶ پروژه دیگر با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلار تا پایان سال به سرانجام خواهدرسید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، داوود غفارپور عدم امکان انتقال سرمایه خارجی را یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشور و بالاخص استان برشمرد و گفت:برای حل این مشکل سرمایه‌گذاران می توانند از طریق صرافی های مجاز و یا کارگزاری بانک های مختلف در خارج از کشور اقدام کنند و تمام تلاش دولت نبود محدودیت در حضور سرمایه خارجی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون دلار در استان فعالیت می‌کنند و تا پایان امسال، ۶ پروژه مصوب سرمایه‌گذاری خارجی دیگر با حجم سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به سرانجام خواهدرسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان و اتصال ۴۲دستگاه با ۳۷۵ دبیرخانه به سامانه، تاکنون ۱۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری به این سامانه ارسال شده که  ۴۲ طرح توجیه فنی و اقتصادی دارند.

غفارپور در مورد پرداخت اعتبارات عمرانی با اوراق مشارکت اسناد خزانه هم گفت: سهمیه‌ای که برای استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در این خصوص درنظر گرفته شده است، بترتیب ۷۵ و۵۴۷ میلیارد تومان بوده که از نظر میزان جذب رتبه اول بین استان‌ها را داشته است و امسال نیز از سهمیه ۶۸۲میلیارد تومانی، ۲۸۰میلیارد تومان جذب و تا پایان تیرماه سال آینده فرصت برای جذب اسناد مالی وجودخواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از مجموع اعتبارات استان یک‌هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان تخصیص داشته است که یک‌هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان از آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۴۰۶ میلیارد تومان در بخش اعتبارات هزینه ای ضمن اینکه کل درآمد مصوب استان در سال جاری هزار و ۶ میلیارد تومان بود که بیش از ۹۰ درصد (۹۱۱میلیارد تومان) آن را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهند.

غفارپور با اشاره به مطالبات و بدهی های دستگاه های اجرایی استان نیز عنوان کرد: میزان مطالبات دستگاه های استان از دولت و میزان بدهی آن ها به پیمانکاران در سال جاری به ترتیب ۶۵۰۰ و ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =