۳ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
پلیس فتا، یک کار خوب اما ناتمام

شب گذشته پیامکی برای من آمد که گفته بود یارانه من قطع شده است و برای فعال شدن آن به فلان سایت بروم.

به جای این که به حرفش بکنم چون شرایط نشان از شروع کلاهبرداری می داد به سایت پلیس فتا cyberpolice.ir رفتم و در بخش گزارش های مردمی موضوع را گزارش کردم.

پلیس فتا هم که ظاهرا بررسی کرده بود در کمتر از یکروز پیامک داد که این سایت برای کلاهبرداری طراحی شده و سریعا اطلاعات حسابم را تغییر بدهم.

فارغ از این که من اطلاعات حسابم را اصلا نداده بودم اما پیگیری پلیس فتا جای تقدیر دارد.


البته حداقل انتظار بعدی این است که سرشماره تبلیغاتی مذکور قطع بشود ، سرشماره ای که قطع نشده است و مجددا امروز برای من همان پیام کلاهبردارانه را ارسال کرد!

انتظار حرفه ای تر از سیستم قضا و به خصوص مدعی العمومِ آن که در بقیه موارد کاملا حساس و گوش به زنگ است  و البته از پلیس به عنوان ضابط آن قوه که جلوگیری از جرم مشهود را همیشه دنبال می کند  در مواردی این چنینی که می بینند یک کلاهبرداری به شکل عمومی دارد اتفاق می افتد این است که اقدام قضایی سریعی نیز انجام دهند و جلوی سقوط افراد بیشتری را که در این دام فرو خواهند غلتید بگیرند.

باشد که درس عبرت بعدی ها هم بشود


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Hamvatan IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    1 0
    واقعا وقتي پليس مي بيند كه از همه كلاهبرداري مي شود چرا سريعا قطع نمي كند و قوه قضاييه براي يكبار هم كه شده از آن برخوردهاي انقلابي نمي كند و در رسانه هم اطلاع رساني نمي كند كه اقلا مجرمان با اين جسارت و بي ترس از برخورد دست به اقدام مجرمانه نزنند.اين ها اخلالگر اقتصادي نيستند؟؟