۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
ترافیک ملاقات‌های دیپلماتیک در بیروت

تهران - ایرنا - روزنامه 'الانباء' کویت گزارش داد بیروت پایتخت لبنان در دو روز آینده میزبان مقامات کشورهای ایران، عربستان و نمایندگان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه کویتی نوشت،محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، 'احمد ابوالغیط' دبیر کل اتحادیه عرب، 'نزار العلولا' مشاور دیوان پادشاهی سعودی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی امروز و فردا به بیروت سفر می کنند.

بر پایه این گزارش ظریف در جریان سفر به بیروت با میشل عون رئیس جمهوری لبنان و نببیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، دبیر کل اتحادیه عرب هم به منظور دعوت از لبنان برای حضور در کنفرانس عربی-اروپایی 'شرم الشیخ' مصر به بیروت خواهد رفت و موگرینی هم برای بررسی دستور کار این کنفرانس با مقامات لبنان دیدار می کند.
مقام سعودی نیز برای تقدیم تبریکات آل سعود به مناسبت تشکیل دولت در لبنان به بیروت سفر می کند.
11 بهمن ماه و پس از 9 ماه مذاکره میان سران احزاب و گروه های مختلف سیاسی در لبنان، این مذاکرات به ثمر نشست و کابینه ائتلافی دولت لبنان با 32 وزیر تشکیل شد.

با توجه به کسب نزدیک به 70 کرسی از 128 کرسی پارلمان از سوی گروه های نزدیک به مقاومت اکنون سه پست وزارتی شامل کار ، بهداشت و ورزش و جوانان به حزب الله لبنان رسیده است.
کارشناسان سیاسی منطقه مهم ترین پیام سفر ظریف به بیروت را به عنوان یک مقام خارجی پس از تشکیل دولت در لبنان حمایت از تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور اعلام می کنند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1230529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =