تصاویر | ادامه رایزنی‌های ظریف در لبنان؛ از دیدار با سعد حریری تا سیدحسن نصرالله

وزیر امور خارجه کشورمان که در لبنان به سر می برد در ادامه برنامه های خود با نخست وزیر لبنان و دبیر کل حزب الله دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ظریف در ادامه سفر خود با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد. در این دیدار، طرفین ضمن استقبال از گسترش همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها، در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای به ویژه سوریه و آوارگان این کشور و نیز مذاکرات مربوط به حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق گفتگو و راه حل سیاسی گفتگو و رایزنی کردند.


 

 محمد جواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد لبنان، با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان تشکیل موفقیت آمیز دولت لبنان که با مساعی ایشان و مجلس ملی لبنان صورت گرفت را تبریک گفت. طرفین در این دیدار در خصوص راههای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه، همکاری های پارلمانی، گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی با تاکید بر مشارکت بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در پروژه های این کشور و نیز مهمترین مسائل منطقه، از جمله فلسطین و سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف سپس با سعد حریری نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

پس از این دیدار ظریف با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیدار کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران که با حضور مقامات و شخصیت های لبنانی و دیپلمات های خارجی در بیروت برگزار شد حضور یافت.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =