ترامپ بار دیگر تهدید به تعطیلی دولت کرد

ایرنا نوشت: 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به طور تلویحی گفت که از تهدید خود برای تعطیلی بخشی از دولت در صورت دریافت نکردن تمام بودجه درخواستی برای احداث دیوار مرزی با مکزیک، عقب نشینی خواهد کرد.

به گزارش  'دیجیتال جورنال'، هر چند ترامپ فضای مانور کافی برای حدس و گمان باقی گذاشت اما به نظر می رسد که قصد پذیرش توافق به دست آمده در کنگره را دارد که طبق آن پول بسیار کمتری از مبلغ درخواستی برای برای ساخت مانع مرزی دریافت خواهد کرد.

ترامپ روز گذشته (سه شنبه) گفت: نمی توانم بگویم که خوشحالم یا هیجان زده هستم.

وی در عین حال در جلسه کابینه آمریکا افزود: گمان نمی کنم که شاهد تعطیلی دولت باشید.

ترامپ این مطلب را در واکنش به توافق قانونگذاران جمهوریخواه و دمکرات بیان کرد که طبق آن نزدیک به 1.4 میلیارد دلار برای ساخت دیوار و سایر تدابیر امنیت مرزی اختصاص خواهد یافت.
این مبلغ بسیار کمتر از 5.7 میلیارد دلار درخواستی ترامپ است اما به عنوان پیشنهادی عملی برای راضی کردن دو طرف و کنار گذاشتن تهدید تعطیلی دولت مطرح شده است.
ترامپ در عین حال گفت که او به اعتبارات کنگره 'اضافه خواهد کرد' اما توضیح نداد چگونه این کار را خواهد کرد.
قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب از ترامپ خواسته اند که این توافق را قبول کند.

سناتور 'ریچارد شلبی' مذاکره کننده ارشد جمهوریخواه گفت: این توافق بسیار خوبی است.
ترامپ سه شنبه شب با انتشار توییتی از جمهوریخواهان برای 'برخورد با چپ رادیکال در موضوع امنیت مرزی' تشکر کرد.

وی گفت: این کار ساده ای نیست اما دیوار ساخته خواهد شد و یک دستاورد بزرگ و کمک به زندگی و ایمنی در داخل کشور خواهد بود.
'پاتریک لیهای' سناتور دمکرات نیز گفت که کنگره در خصوص این توافق رای گیری می کند و احتمالا تصویب می شود و برای امضا برای ترامپ ارسال خواهد شد.
اختلاف ترامپ و دمکرات های کنگره آمریکا در 22 دسامبر سال گذشته میلادی ( اول دی ماه) با پایان مهلت تصویب بودجه به اوج خود رسید و ترامپ با امتناع از امضای مصوبه کنگره، بخش هایی از دولت فدرال را به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا فرو برد.

در نهایت با وجود آنکه رئیس جمهوری آمریکا پس از گذشت 35 روز بازگشایی دولت را پذیرفت، تهدید کرد در صورتی که بودجه مورد درخواستش تایید نشود، باز با امتناع از امضای قانون بودجه تعطیلی دیگری را رقم خواهد زد.

 

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1231622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =