سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید دوست دارد که قهرمانی را به مردم ایران هدیه کند.


افشین قطبی در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار برابر کره شمالی با اشاره به حضور خبرنگاران در این نشست گفت:« خیلی خوشحالم که چهره شما را می‌بینم. خیلی خوشحالم که توانستیم بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم. بازی سخت و سرنوشت‌سازی برابر کره شمالی پیش رو خواهیم داشت.من علاقه‌ام و فکر و ذکرم تنها صعود ایران است.»

قطبی این را می گوید و ادامه می دهد:«ما در 20 ماه اخیر دو بار با کره شمالی بازی کرده‌ایم. یکی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و دیگری در قطر. کره شمالی تیمی است که در جام جهانتی حضور داشته و من بازی‌های آن‌ها را از نزدیک تماشا کردم. فیلم بازی‌های این تیم را بارها دیده‌ام و آن‌ها را آنالیز کردم. نسبت به تفکر و نوع بازی‌شان شناخت دارم. بازی با کره شمالی برای تمام تیم‌ها حتی برای تیم پرقدرتی چون برزیل دشوار است. آن‌ها در ضد حمله خوب کار می‌کنند و سعی می‌کنند از این طریق به حریف ضربه بزنند. »

وی در پاسخ به این سوال که پس از پیروزی برابر عراق چقدر سخت بود که تمرکز بازیکنان را به حالت اول بازگردانید گفت:« وقتی انتظار قهرمانی داریم، بازیکنان باید با این شرایط کنار بیایند. آن‌ها حرفه‌ای هستند و باید این شرایط را بپذیرند. ما برای قهرمانی باید 6 بازی را انجام دهیم. تیم من این کیفیت را دارد و بسته به نوع حریف، ترکیب‌مان را می‌چینیم.»

قطبی درباره سرماخوردگی تعدادی از بازیکنان تیم ملی هم گفت:« من خودم هم چنین شرایطی دارم و البته رفته رفته شرایطم خوب شده است. چند تن از بازیکنان بیماری خفیفی دارند که با تلاش پزشکان، سعی می‌کنیم که آن ها را به بازی فردا برسانیم.»


قطبی در پاسخ به این سوال که آیا به ترکیب تیم برنده دست می‌زنید گفت:« ما در همه پست‌ها بازیکنان خوبی داریم و رقابت سختی بین بازیکنان وجود دارد. برای من و دیگر مربیان انتخاب ترکیب 11 نفر دشوار است چرا که همه بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند اما با توجه به بازی مقابل کره شمالی، بهترین بازیکنان را انتخاب می‌کنم.»

وی در پاسخ به این سوال که منتقدان شما که روزی از شما سرسختانه انتقاد می‌کردند، پس از پیروزی برابر عراق حامی شما شدند، نظرتان چیست، گفت:« این خاصیت فوتبال حرفه‌ای است. من پس از 30 سال به ایران بازگشتم و مردم استقبال بسیار گرمی از من داشتند. من دوست دارم قهرمانی را به مردم ایران هدیه کنم و همان طور که عراق با قهرمانی در سال 2007 موجب اتحاد و همبستگی در بین مردمش شد، من این آرزو را برای مردم ایران دارم.»

قطبی درباره حریف ایران در مرحله حذفی هم گفت:‌بر خلاف آن چیزی که در رسانه‌های ایرانی از قول من نوشته بودند که من دوست دارم که ایران با در مرحله بعد با کدام تیم بازی کند، واقعیت این است که برای من تفاوتی نمی‌کند با کدام یک از این دو تیم روبه‌رو شویم چرا که هر دو تیم قدرتمند هستند.»

وی در پایان گفت:«امیدوارم همان طور که کره شمالی مقابل امارات باز بازی کرد، مقابل ما هم از چنین شیوه‌ای استفاده کند. کره شمالی دفاعی بازی می‌کند و چشم به ضد حمله دارد. آن‌ها بعد از تساوی مقابل امارات برای صعود به مرحله بعد به گرفتن امتیاز از ما نیاز دارند و همین بازی فردا را مشکل خواهد کرد.»

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    0 0
    قطبی دوست داریم.