چارتر بررسی می‌کند: تأثیر سفر نوروزی بر قیمت بلیط هواپیما

معمولاً در ماه‌های آخر نزدیک به عید نوروز مانند ماه بهمن و اسفند، برنامه ریزی خانواده‌ها برای سفر نوروزی شروع می‌شود و به همین دلیل در بررسی آنها قیمت بلیط هواپیما اهمیت پیدا می‌کند. برنامه ریزی خانواده برای تعطیلات نوروز شامل انتخاب محل اقامت، مدت زمان گردش و تفریح، تعداد افراد خانواده و برآوردهای مالی در رابطه با هزینه سفر است. بدون شک قیمت بلیط هواپیما در این محاسبات یک فاکتور مهم و تأثیرگذار است و خانواده‌ها سعی می‌کنند که حتماً این مبلغ را از قبل آماده داشته باشند.

در اینجا می‌خواهیم ببینیم که تأثیر سفر نوروزی بر قیمت بلیط هواپیما به چه صورت است و آیا امکان استفاده از بلیط لحظه آخری هواپیماو بلیط چارتر برای ما وجود دارد یا خیر!؟

چارتر

بالا رفتن تقاضا عاملی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما

اولین تاثیری که تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی بر قیمت بلیط هواپیما دارند این است که تقاضا در این دوره زمانی کوتاه به شدت افزایش می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که نزدیک به یک سوم از سفرهای نوروزی با کمک هواپیما و سیستم حمل و نقل هوایی انجام می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای استفاده از بلیط هواپیما به شدت افزایش می‌یابد و این باعث حذف برخی از گزینه‌های ارزان قیمت می‌شود.

 در وهله اول پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه خود را به صورت از بین رفتن بلیط چارترو بلیط لحظه آخری هواپیما نشان می‌دهد. هم شرکت‌های چارتر کننده و هم آژانس‌های مسافرتی می‌دانند که در این دوره زمانی کوتاه فرصت برای فروش بلیت خود دارند و به همین دلیل این دو گزینه را حذف می‌کند. زمانی هم که تعداد بلیت‌ها کاهش می‌یابد رقابت برای به دست آوردن بلیط هواپیما بیشتر شده و در نتیجه خود را به صورت افزایش قیمت بلیط هواپیما نشان می‌دهد.

برای شهرهای پرطرفدار بیشتر خرج کنید

آمارهای منتشر شده شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز و جزیره کیش و قشم در تعطیلات نوروزی به شدت گردشگر پذیر می‌شوند.  آمار نشان می‌دهد که سفر نوروزی می‌تواند برای این شهر خود یک نعمت بزرگ محسوب شود. اما خبر نگران کننده برای کسانی است که به دنبال استفاده از سیستم هوایی برای جابجایی هستند.

احتمالاً در زمان‌های دیگر گزینه‌های مختلفی مانند بلیط چارتر کیش یا بلیط لحظه آخری کیش را دیده‌اید. همین وضعیت برای بلیط چارتر مشهدو بلیط لحظه آخری مشهدهم وجود دارد. اما در طول عید نوروز این گزینه‌ها به یکباره از صفحه‌ی وب سایت‌های فروش بلیط هواپیما و آژانس‌های مسافرتی حذف می‌شود و فقط بلیط سیستمی فروخته می‌شود. اینجاست که باید نگران پس انداز خود باشید و منتظر افزایش قیمت بلیط هواپیما با توجه به تعداد گردشگران و مسافران باشید.

بعد از موج اول تعطیلات سفر کنید

نمی‌دانم تجربه داشته‌اید یا خیر، اما معمولاً تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفند شروع می‌شود و در ۵ فروردین فاز اولیه آن به پایان می‌رسد. به شکل عجیبی در این دوره هفت روزه (کمی بیشتر یا کمتر!) تعداد گردشگران افزایش می‌یابد و جاده‌ها پر از خودرو می‌شود. همین وضعیت در مورد سیستم حمل و نقل هوایی هم وجود دارد و بلیط هواپیما طرفدار زیادی پیدا می‌کند.

بعد از این مدت زمان کوتاه، جو اولیه برای سفر کم شده و کم کم مردم برای موج دوم مسافرت در انتهای تعطیلات آماده می‌شود. این فاصله کوتاه چند روزه بین موج اول و موج دوم مسافرت فرصت خوبی برای کسانی است که به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستند. در واقع اگر چه در طول تعطیلات نوروز قیمت بلیط هواپیما افزایش می‌یابد، اما بین این دو موج مسافرتی احتمال پیدا کردن بلیط لحظه آخری هواپیما یا بلیط چارتر وجود دارد و می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

چارتر

سفرهای خارجی گزینه خوبی هستند

رفتن به سفرهای خارجی در طول ایام نوروز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که موضوع بحث این مطلب نیست. اما به شکل عجیبی ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند که تعطیلات نوروز خود را در داخل کشور باشند و از جاذبه‌های داخلی لذت ببرند. البته برخی از تورهای گردشگری به مقصد استانبول، دوبی، ارمنستان، گرجستان و حتی برخی کشورهای اروپایی وجود دارد. اما به طور کلی حجم مسافرت‌های خارجی نسبت به مسافرت‌های داخلی بسیار کمتر است.

 شاید زمان آن فرا رسیده که شما برخلاف موج مسافران حرکت کنید و به سمت کشورهای خارجی بروید. البته این به این معنی نیست که با این کار قیمت بلیط هواپیما کاهش می‌یابد یا انتظار داشته باشید که یک بلیط ارزان هواپیما گیر بیاورید. اما در هر صورت شانس شما برای گرفتن بلیط چارتر هواپیما یا بلیط لحظه آخری هواپیما وجود دارند و می‌توانید یک بلیط ارزان قیمت را تجربه کنید.

چارتر

همیشه سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما را بررسی کنید

امید و امیدواری چیزی نیست که بخواهیم از آن چشم‌پوشی کنیم و مسلماً موارد مختلفی را در زندگی ما تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما همین مورد را درباره قیمت بلیط هواپیما در نظر بگیرید. اگر هنوز هم ناامید نیستید، می‌توانید به صورت دائمی وب سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما مانند وب سایت چارتر(Charter.ir) یا سفرمی (Safarme.com) را به طور کامل تحت نظر داشته باشید و منتظر بمانید که یک بلیط ارزان فروخته شود.

 شاید این از خوش اقبالی شما یا از بد اقبالی آژانس‌های مسافرتی باشد که در برخی موارد ممکن است مسافر کافی پیدا نکنند. در این حالت بهترین فرصت برای شما به وجود می‌آید که از یک بلیط چارتر یا بلیط لحظه آخری برای سفر نوروزی خود استفاده کنید و از بلیط ارزان خود لذت ببرید.

در انتهای مطلب شاید بد نباشد که چند خطی به معرفی وب سایت چارتر به عنوان یک وب سایت قدیمی و معتبر در فروش آنلاین بلیط هواپیما بپردازیم. این گروه نزدیک به شش سال است که به فروش اینترنتی بلیط هواپیما مشغول هستند و زمینه دسترسی هموطنان به بلیط ارزان هواپیما را فراهم می‌کند. این وبسایت توسط گروهی از کارشناسان حرفه‌ای و آموزش دیده مدیریت می‌شود که امکان پشتیبانی چهار ساعته و در طول هفتاد روز هفته فراهم آوردند.

طراحی خاص و منحصر به فرد و همچنین سهولت در دسترسی کاربران به قیمت بلیط هواپیما از مهمترین ویژگی‌های وبسایت چارتر است که کار کردن با آن برای افراد مختلف بسیار ساده است. این وبسایت امکانات متعددی در اختیار شما قرار می‌دهد که تنها باید با تجربه خدمات آنها به این امکانات پی ببرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232053