بازیگرانی که امروز سرزنش شدند، فردا مورد تقدیر قرار گرفتند

در تاریخ پر فراز و نشیب جوایز سینمایی هالیوود گاهی بازیگران در یک سال هم بهترین و هم بدترین عملکردشان را روی پرده به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست یک روز پیش از اهدای جایزه اسکار به بهترین‌های سینما، مراسمی برگزار می‌شود که در آن بدترین‌های سینما را نقره‌داغ می‌کنند. این جایزه که نام تمشک طلایی را بر آن گذاشته‌اند، به جمعی از نام‌های بزرگ و شناخته شده عالم سینما اهدا می‌شود که بدترین عملکرد را در سال به نمایش گذاشته‌اند.

البته تمشک طلایی گرفتن به این معنا نخواهد بود که فرد مورد نظر در یکسال هیچ نکته درخشانی در کارنامه نداشته و درست برعکس ممکن است که یک فرد در عین افتضاح به بار آوردن در یک اثر سینمایی در یک فیلم دیگر درخشیده باشد.

این رویدادی است که امسال برای ملیسا مک‌کارتی اتفاق افتاد. او که برای نخستین بار در عمر هنری‌اش برای بازی درخشان در فیلم «هرگز مرا می‌بخشی؟» نامزد اسکار شد و مورد تحسین قرار گرفت، برای بازی در فیلم «کشتار پاپت‌ها» بردن تمشک طلایی را انتظار می‌کشد.

ملیسا مک‌کارتی

امسال مک‌کارتی تنها بازیگری است که همزمان شانس بردن مجسمه‌های طلایی اسکار و تمشک را دارد. اما در عمر ۳۹ ساله تمشک طلایی این رویداد بارها به واقعیت پیوسته است. نمونه‌هایی از این رویداد را مرور می‌کنیم.

۲۰۱۶ ترافیک نامزدهای اسکار برای دریافت تمشک طلایی

در سال ۲۰۱۶ سه بازیگر نامزد جایزه اسکار همزمان نامزد دریافت تمشک طلایی شده بود. ادی ردمین که برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی»‌ نامزد دریافت اسکار بود و در رشته بهترین بازیگر مرد نقش اول با دی‌کاپریو رقابت نفس‌گیری داشت، برای بازی در فیلم «صعود ژوپیتر» نامزد دریافت تمشک طلایی هم شد.

در این سال رونی مارا که برای بازی نقش مقابل کیت بلانشت در فیلم «کارول» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده بود همزمان نامزد دریافت تمشک طلایی بدترین بازیگر زن نقش مکمل هم بود آن هم برای بازی در فیلم «پن» کنار هیو جکمن.

رونی مارا

در این بین سیلوستر استالونه که پس از ۲۰ سال برای تکرار نقش راکی بالبوا بر پرده سینما نامرد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و اما به این جایزه دست پیدا نکرد یک تمشک طلایی متفاوت گرفت. او که پیش از این بیش از ۲۰ بار نامزد و چندین بار برنده تمشک طلایی شده بود در این سال هم «جایزه رهاشده از تمشک طلایی» را دریافت کرد. مطمئنا برای استالونه تمجید شدن از سوی جایزه تمشک طلایی خوشایند نبود، به ویژه پس از ناکامی در رسیدن به جایزه اسکار.

ساندرا بولاک، با اعتماد به نفس رفت و تمشکش را دریافت کرد

سال ۲۰۱۰ برای ساندرا بولاک سال موفقیت و درخشش با فیلم «نقطه کور» بود. او با این فیلم علاوه بر موفقیت تجاری تحسین کارشناسان سینما را برانگیخت و از رقابت اسکار دست پر بیرون آمد و با پشت سر گذاشتن بزرگانی چون هلن میرن، مریل استریپ و کری مولیگان برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

ساندرا بولاک

ساندرا بولاک در همین سال برای بازی در فیلم «همه چیز درباره استیو» برنده تمشک طلایی هم شد و شگفت اینکه بدون ناراحتی و با اعتماد به نفس کامل در مراسم شرکت کرد و تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را هم تحویل گرفت کاری که اغلب بازیگران از آن سرباز می‌زنند.

الک بالدوین تمشک را به استالونه باخت

در این سال الک بالدوین برای بازی در فیلم «کولر» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل بود که نامزدهای دیگر آن کن واتانابه و بنیسیو دل‌تورو بودند. او یک روز پیش از مراسم اسکار فرصت بردن تمشک طلایی را هم برای بازی در فیلم «گربه کلاهدار» داشت هر چند که در نهایت اینجا هم مثل اسکار به جایزه دست نیافت. تمشک طلایی را در این سال به سیلوستر استالونه دادند.

جک نیکلسون

جک نیکلسون، «چند مرد خوب» و «دردسر مرد»

جک نیکلسون پیش از اینکه در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «چند مرد خوب»‌ نامزد اسکار شود، ۲ بار با فیلم‌های «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» و «شرایط مهرورزی» برنده اسکار شده بود. او در پی سومین اسکار بود اما در نهایت رقابت برای اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به جین هکمن واگذار کرد.

او در همین سال برای بازی در فیلم‌های «دردسر مرد» و «هوفا» برای نخستین بار طعم نامزد شدن برای تمشک طلایی را چشید. اما خوشبختانه سیلوستر استالونه مرد همیشه در میدان تمشک طلایی نگذاشت جایزه به نیکلسون برسد و باز هم برنده تمشک طلایی شد.

دیگرانی که همزمان بهترین و بدترین بودند

از دیگر بازیگرانی که رویداد نامزد شدن همزمان برای اسکار و تمشک را تجربه کرده‌اند، می‌توان به اوما تورمن، ایمی ایروینگ، جیمز کوکو و کریستوفر واکن اشاره کرد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =