انتشار ویدیوی خوش رقصی الجبیر و وزرای خارجه بحرین و امارات در حضور نتانیاهو

ایسنا نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ویدئویی را از یک جلسه غیر رسمی وزرای خارجه امارات و بحرین به همراه عادل الجبیر در حاشیه کنفرانس ورشو منتشر کرده که در آن این افراد به ایراد انتقادات تندی علیه ایران می‌پردازند و از سیاست‌های رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.

 نکته جالب این ویدئو که برای اولین بار است اینگونه علنی می‌شود، حضور نتانیاهو در میان مخاطبان جلسه است.. نکته جالب این ویدئو که برای اولین بار است اینگونه علنی می‌شود، حضور نتانیاهو در میان مخاطبان جلسه است.

به گزراش روزنامه القدس العربی، در ادامه سیاست‌های برخی کشورهای عرب منطقه در برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ویدئویی از نشست غیرعلنی وزرای خارجه سه کشور عربی (عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امورخارجه و عبدالله بن زائد، وزیر خارجه امارات و خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین) در حاشیه کنفرانس ورشو در یوتیوب منتشر کرد که البته پس از مدت کوتاهی آنرا از یوتیوب خود برداشت.

به نظر می‌رسد یکی از همراهان بنیامین نتانیاهو از این نشست که قرار نبوده علنی شود به شکل مخفیانه فیلمبرداری کرده است. نتانیاهو خود گفته است که "نهادهای امنیتی" این ویدئو را در اختیارش گذاشته‌اند. در این ویدئو چندین بار دوربین بر روی شخصی در انتهای سالن زوم می‌کند که به نظر می‌رسد نتانیاهو باشد که در حال گوش دادن به سخنان وزرای خارجه عرب است.

گرچه بنا بر اخبار فاش شده، مقامات این سه کشور عربی بارها به شکل پنهانی با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده‌اند اما این نخستین بار است که سه وزیر از این کشورها در نشستی با حضور نتانیاهو شرکت می‌کنند و اینگونه ویدئوی آن منتشر می‌شود. حتی نتانیاهو خود نیز در داخل اسرائیل به دلیل انتشار نوار این نشست با انتقاداتی مواجه شده است.

تزیپی لیونی، از رهبران سیاسی جناح مخالف اسرائیل که خود نیز مدتی وزیر خارجه این رژیم بوده گفته است که این کار روابط اسرائیل را با اعراب به خطر می‌اندازد. او گفته است: من سال‌ها با سران کشورهای عربی که با آنها ارتباط رسمی نداریم، در تماس بوده‌ام. ما هرگز این ارتباطات را علنی نکردیم.

نتانیاهو از سوی منتقدانش متهم شده است که تلاش می‌کند از فعالیت‌های دیپلماتیکش در خاورمیانه برای اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی بهره ببرد.

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در این نشست می‌گوید: ما از خیلی وقت پیش همیشه می‌گفتیم که اختلافات اسرائیل و فلسطین از مهم‌ترین مسائل است و باید راه حلی برای آن پیدا شود اما در مرحله اخیر شاهد چالش بزرگ‌تری بودیم که خطرناک‌ترین چالش در تاریخ جدید است و آن تهدیدهای ایران است.

وی افزود: آری درست است، میان اسرائیل و همسایگانش اختلافاتی وجود دارد که باید حل شود همانگونه که اختلافاتش با مصر و اردن حل شد.

وزیر خارجه بحرین مدعی شد: ما شاهد چالش دیگری بودیم که از سال ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی) از تهران آغاز شد؛ این چالش بی‌حد و مرز است، ما در رابطه با مردم ایران صحبت نمی‌کنیم بلکه در رابطه با نظام ایران صحبت می‌کنیم؛ نظامی که هر روز با آن مقابله می‌کنیم و عامل کشتن و زخمی کردن بسیاری از مردم ما شده است.

عبدالله بن زائد، وزیر خارجه امارات نیز در این نشست می‌گوید: اسرائیل حق دارد که به پایگاه‌های ایران در سوریه حمله کند. آری، هر ملتی حق دفاع از خود را دارد.

همچنین عادل الجبیر، وزیر مشاور کشور عربستان در امور خارجه می‌گوید: ایران با حمایت از برخی گروه‌های مخالف محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان به مساله فلسطین ضربه می‌زند.

وی با اشاره به حمایت‌های ایران از جنبش‌های جهاد و حماس مدعی شد: ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌ای در منطقه انجام می‌دهد که این فعالیت‌ها باعث می‌شود میان فلسطین و اسرائیل صلح ایجاد نشود.

این مقام سعودی ادامه داد: بدون ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین تحقق ثبات در منطقه امکان پذیر نیست اما هرجا که برویم رفتارهای شرورانه ایران را می‌یابیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1232578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =