به گزارش مهر:

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه اگر وکیلی به این نتیجه رسید که موکلش صاحب حق نیست موجب اطاله دادرسی نشود، خواستار برخورد کانون وکلا با وکلایی که مفسده ایجاد می کنند شد.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه 80 درصد دلیل مراجعات مردم به وزارت دادگستری و ملاقات با وزیر دادگستری در سفرهای استانی
بی اطلاعی از قوانین حقوقی است گفت: با آگاهی و آموزش حقوقی به مردم بیشتر مراجعات به دادگاهها و اطاله دادرسی کاهش می یابد.

وی افزود: متاسفانه در سفرهای استانی مردم از اطاله دادرسیها ناراضی اند به همین دلیل قوه قضائیه در حال تدوین آیین نامه ای است تا جرائم خاص (قتل، تجاوز به عنف، زورگیری و...) که موجب برهم زدن امنیت و آرامش مردم می شود به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزیر دادگستری از وکلا درخواست کرد تا راه را برای مردم مسدود نکنند هرچند که حضور وکیل موجب استحکام پرونده می شود ولی اگر وکیل به این نتیجه رسید که موکلش صاحب حق نیست موجب اطاله دادرسی نشود و بداند که در آن دنیا باید پاسخگو باشد واین پول حلال نیست.

بختیاری از کانون وکلا خواست تا وکلایی را که مفسده ایجاد می کنند و روند پرونده ها را از مسیر اصلی خود خارج می کنند مرزبندی کرده و با آنها برخورد کنند.

وزیر دادگستری از تدوین طرح وکیل خانواده در دستگاه قضائی کشور خبر داد و افزود: با اجرای این طرح خانواده های ایرانی همانند حق داشتن پزشک خانواده از حق داشتن وکیل خانواده بهره مند می شوند.

وی افزود: وکلای خانواده از بهترین و درست کارترین وکلا انتخاب می شوند تا مردم با اطمینان خاطر برای پاسخگویی به مسائل حقوقی خود به وکیل مراجعه کنند که برای تحقق این طرح به همکاری کانون وکلا نیازمندیم.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • r.j IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای وزیر داشتن وکیل حق هر کسی است و اگر قرار بر این باشد که وکیل به نتیجه مجرم بودن فرد برسد دیگر نیازی به قاضی و محکمه نیست و خود وکیل می تواند اجرای حکم کند بنابر این از فردی که اطلاعات قضایی دارد چنین حرفی بعید است درضمن حلال یا حرام بودن پول را هم خدا تشخیص میدهدوبس.
  • پیمان حاج محمودعطار IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
    0 0
    یکی ازحقوق فطری و اولیه هرفردی برخورداری ازوکیل مدافع است .حتی آن شخص شقی ترین و بزهکارترین شخص روی زمین باشد. ونمی توان به جهت اینکه او فردگنه کاری است اورااز این حق مسلم محروم نمود.