کاربران نظر دادند/ با اف‌ای‌تی‌اف چه کنیم؟

درحالیکه فرصت اف‌ای‌تی‌اف به ایران برای تعیین تکلیف لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی به پایان رسیده اما هنوز لوایح مذکور تعیین تکلیف نشده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی درباره بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیچیدگی در ابعاد FATF را عامل به تعویق افتادن تصمیم گیری در مورد آن دانست وگفت: نتایج این تصمیم‌گیری بسیار مهم است به همین دلیل همه به دنبال اظهارنظر هستندهمه بر این قائل هستند که اگر ما هیچ مشکلی نداشتیم، در تحریم نبودیم، مردم ما مرفه بودند، در حوزه اشتغال و توزیع درآمد از وضعیت خوبی برخوردار بودیم، احتمالا FATF را نمی‌پذیرفتیم، چون اشکالاتی دارد که استقلال داخلی را از بین می‌برد

در همین زمینه مخاطبان خبرآنلاین پیرامون این دیدگاه احمد توکلی اقدام به ثبت نظرات خود کردند. بررسی نظرات کاربران گویای آن است که نگاه ها پیرامون پیوستن ایران به FATF بر سه نگاه استوار است.

نگاه نخست؛ ملت ایران مقابل زورگویی ها می ایستد

گروه نخست بر این باورند که تجربه برجام نشان می دهد که عضویت در FATF گرهی از مشکلات کشور نخواهد گشود بر این اساس بهترین راهکار مقابله در برابر زورگویی‌ها است.

یکی از کاربران در اظهارنظری گفته است: "برجام چه کرد مگر قرار است دوباره مردم زیر بار ذلت بروند، اگر همین داشته‌ها با عدالت توزیع شود ملت توان مقابله با هر زورگویی را دارد."

نگاه دوم؛ باید کانال‌های مبادلات تجاری را باز نگه داشت

گروه دوم بر این نظرند که راهکار عبور از فشارهای اقتصادی آمریکا در جنگ تمام عیاری که ضدایران به راه انداخته عضویت در کارگروه ویژه اقدام مالی است تا بتوان کانال های مبادلات تجاری کشور را باز نگه داشت.

موافقان پبوستن به FATF، حضور سایر کشورها در این نهاد بین المللی را دلیل قانع کننده برای حضور ایران در این مجموعه بین المللی می دانند. یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: "چرا همه کشورها این لوایح رو پذیرفتند و فقط ما با پیوستن به آن مشکل داریم؟"

عده ای دیگر از کاربران موافق پیوستن ایران به FATF نیز از فشارهای بیرونی به اعضای مجمع تشخیص برای عدم تصویب آن اظهار نگرانی کرده اند، در همین زمینه یکی از کاربران گفته است: تمام نگرانی ما این است که اعضا تحت فشار بیرونی برای عدم تصویب لایحه قرار گیرند. 

نگاه سوم؛ رفراندوم راه حل ماجراست

گروه سوم اما بر این باورند که برای عبور از اختلاف نظرها و تعیین تکلیف سریع تر وضعیت ایران باید موضوع به رفراندوم گذاشته شود، در چنین شرایطی تصمیم اکثریت به اجرا گذاشته می شود و هیچ گروهی متهم به کم کاری و مسامحه نخواهد شد.

یکی از کاربران نوشت «برای آنکه فردا هیچ مسئول یا مجموعه ای تحت فشار افکارعمومی برای پیوستن یا نپیوستن به اف ای تی اف قرار نگیرد، یک رفراندوم برگزار شود تا ماجرا خاتمه یابد».

۲۱۴۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =