از نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خروج ۱۲۰ هزار راس گوسفند از کشور مهم نیست؟

مهر نوشت:سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص وضعیت قاچاق دام، اظهار کرد: اینکه برخی از افراد می‌گویند قاچاق دام باعث افزایش قیمت گوشت شده، آدرس غلط است.

حمیدرضا دهقانی‌نیا افزود: از نظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به عنوان تنها مرجع ارائه دهنده آمار و اطلاعات در حوزه قاچاق، اینکه می‌گویند گرانی گوشت قرمز به واسطه قاچاق دام است را نمی‌پذیریم.

وی گفت: بر اساس آمار مربوط به کشفیات ظن قاچاق که ما داریم، طی ۱۰ ماه سال ۹۶ تعداد ۹۳ هزار و ۲۴۰ راس قاچاق دام داشتیم ولی در ۱۰ ماه امسال این عدد با ۴۰/۲ درصد رشد، به ۱۳۰ هزار راس رسیده است؛ بنابراین ما با یک رشد فزاینده‌ای که موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شود مواجه نیستیم و وزن این موضوع به آن میزانی که ادعا می‌کنند نیست.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه درواقع ما نقطه اوجی برای قاچاق دام شاهد نیستیم، بیان کرد: از این ۱۳۰ هزار راس مظنون به قاچاق، ۲۶ هزار راس در لبِ مرز کشف شده است.

دهقانی‌نیا ادامه داد: بنابراین سؤال اصلی این است که ما این میزان دام وارد کردیم وبیشتر از دام، ۲۰ درصد نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۶ گوشت گرم وارد کرده‌ایم؛ آیا با این تفاسیر قیمت گوشت کم شده است؟ خیر. بنابراین اینکه برخی از افراد می‌گویند قاچاق دام باعث افزایش قیمت گوشت شده، آدرس غلط است.وی افزود: ضعف‌ها در قسمت دیگری است اما سعی داریم همه موضوع را روی قاچاق دام آوار کنیم.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به ۲پرسش پاسخ دهد. نخست اینکه خروج۱۳۰هزار راس گوسصفند ناچیز و بی اهمیت است؟! و دوم اینکه چرا از این تعداد فقط۲۰درصد آن کشف شده؟ بقیه گوسفندها چگونه قاچاق شده اند؟

۱۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =