محمد صدر: انتشار جلسات مجمع تشخیص به شفافیت و اعتمادسازی کمک می‌کند

الف نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رسانه‌ای شدن جلسات و محتویات هم برای آینده خوب است و مشخص می‌شود که هر فردی که حالا مخالف یا موافق بوده است، چه استدلال‌هایی برای خود داشته است که مصحلت آینده را در نظر گرفته است.

سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که چرا محتوای مذاکرات داخل مجمع تشخیص مصلحت نظام رسانه ای نمی شود و اگر این اقدام عملیاتی شود قطعا موجب سفاف سازی و اعتماد مردم خواهد شد، گفت: من شخصا مخالفتی در این خصوص ندارم ولی این تصمیم به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و باید صحبتهایی هم که گفته میشود به نتیجه نهایی برسد و هم اینکه توسط خود سخنگو هم گفته شود  اما بالاخره این تصمیمی است که باید گرفته شود و به نظرم اقای دکتر توکلی هم باید به این قضیه کمک کرده و این موضوع را در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کنند تا به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به این سوال که این موضوع تا به الان منع قانونی نداشته است، گفت: بله این موضع تا الان منع قانونی نداشته و چنین رویه‌ای هم مرسوم نبوده است و تاکنون اعضایی که علاقه مند بود خود مصاحبه کرده و نظرات و محتویات جلسه را را مطرح میکنند اما اینکه محتوای جلسات بیرون بیاید باید در این خصوص تصمیم گیری شود و البته باید این موضوع نیز به نظرم در دستور کار مجمع هم قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجمع تشخیص باید در ابتدا در این مورد رای گیری کرده و تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

سید محمد صدر خاطرنشان کرد: اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا به نفع مجمع هم خواهد بود و هم شفاف سازی صورت خواهد گرفت که چه اقداماتی در مجمع صورت میگیرد و هم اینکه مردم متوجه خواهد شدند تا چه اندازه کار کارشناسی صورت گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه رسانه ای شدن جلسات مجمع برای آینده هم خواهد بود، گفت: رسانه‌ای شدن جلسات و محتویات هم برای آینده خوب است و مشخص میشود که هر فردی که حالا مخالف یا موافق بوده است چه استدلال‌هایی برای خود داشته است که مصحلت آینده را در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که در بیانیه آخر اتحادیه اروپا که پیش شرط‌هایی داشت که این موضوع چه تاثیری در نظرات موافق و مخالف اعضای مجمع داشته است، تاکید کرد:  همین طور که میدانید بنده تصویب اف ای تی اف و پالرمو را به نفع کشور و مصلحت نظام میدانم که این خود بحث جدایی دارد، اما معتقد هستم که بیانیه اتحادیه اروپا، بیانیه بدی بوده است و اصلا لازم نبود بحث fatf را در اینستکس بیاورند ظاهرا اروپایی ها میخواستند به آمریکا خودی نشان بدهند که اقدام خوبی نبود و نباید این موضوع در تصویب لوایح پارلمو در نظر گرفته شود. شروط اتحادیه اروپا تاثیری در نظرات اعضای مجمع ندارد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1233859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =