حاشیه‌های این‌ روزهای تلویزیون/ از جشنواره‌ای روی اعصاب بیننده تا رویدادی عجیب در یک سریال

تسنیم نوشت: وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آن‌ها را منتظر نگه می‌دارد و تیزر جشنواره پخش می‌کند؛ بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار می‌شوند.

هرچه می‌گذرد به بیست و یکم اسفندماه اختتامیه پنجمین جشنواره جام‌جم نزدیک می‌شویم. تلویزیون این روزها تبدیل شده به جمع‌آوری رأی نامزدها؛ یا این اتفاق از دو شبکه با برنامه «خیابان جام‌جم» می‌افتد یا در برنامه‌های زنده‌ای مثل «فرمول یک»، «نود»، «شب گشت» و برخی دیگر از برنامه‌ها به نامزدها مجالی می‌دهند تا خودشان را مطرح کنند. قرار است مردم و داورها به آثار تلویزیونی رأی بدهند و این هم جشنواره است و اصولی دارد! وقتی جشنواره فیلم فجر را می‌بینیم یک مجالی برای نقد و بررسی فیلم‌ها و گفتگو با رسانه‌ها دارند و همه‌چیز به هیئت داوران واگذار می‌شود اما در جشنواره تلویزیون این اصول رعایت نمی‌شود.

چرا در هر شبکه‌ای ردی از جشنواره جام‌جم می‌بینیم؟

واقعاً برخی از تبلیغات غیراصولی تلویزیون مردم را آزرده کرده، چرا که تیزرهای جشنواره را درست وسط بعضی از برنامه‌ها گلدرشت پخش می‌کنند و واقعاً چه ضرورتی دارد که این‌همه تیزر و تبلیغات برای معرفی آثار جشنواره جام‌جم را روی آنتن داشته باشیم. در حالی که به بسیاری از همین برنامه‌ها انتقاد داریم! این همه جشنواره دیگر هم برگزار می‌شوند چنین مجالی برای معرفی آثار خود ندارند. الان در هر شبکه‌ای ردی از جشنواره جام‌جم دیده می‌شود یا برنامه‌، تیزر و یا آنونسی از معرفی برنامه‌ها و نامزدها را می‌بینیم. این همه حجم از تبلیغ خواه ناخواه به ضدتبلیغ تبدیل می‌شود.

مردم از جشنواره بیزار شده‌اند

از طرفی چطور می‌شود که با چندین خط موبایل هم می‌توان در نظرسنجی شرکت کرد؛ این اتفاق هم از عجایب روزگار است. برخی درباره این اتفاق در فضای مجازی نوشته‌اند که تلویزیون دنبال یک عدد بزرگ از میزان شرکت‌کننده‌هاست؟ یا برخی از صاحب‌نظران درباره این نکته نوشته‌اند که وقتی میزان تبلیغات درباره یک موضوع بیش از حد لازم، بالا برود طبیعتاً به ضدتبلیغ تبدیل می‌شود. حکایت تبلیغات بیش از حد شبکه‌ها برای جمع‌آوری رأی در جشنواره جام‌جم هم همین نکته است. وقتی مخاطبان منتظر تماشای سریال یا برنامه مورد علاقه خودشان هستند تلویزیون مدام آن‌ها را منتظر نگه می‌دارد و تیزر جشنواره پخش می‌کند. بیشتر از اینکه به رأی دادن ترغیب شوند از جشنواره بیزار می‌شوند.

مسابقه‌ای که هدیه خودش را کارت به کارت می‌کند

«چهل ستاره» نام مسابقه‌ای است که چند صباحی روی آنتن شبکه شماست. این مسابقه را بهمن هاشمی اجرا می‌کند اما یک اتفاق مشابه همچون مسابقه نما به نمای شبکه آی‌فیلم را در این مسابقه هم شاهد هستیم. جایی که مجری به مخاطب می‌گویند مبلغ جایزه تا 30 ثانیه دیگر به حساب شما واریز می‌شود. زیرا رسم بر این است که مسابقه‌ها اعلام می‌کنند با برنده‌ها تماس می‌گیرند و جایزه را تقدیم‌شان می‌کنند اما تازگی‌ها بعضی از مسابقه‌ها این روال را به هم ریخته‌اند. «چهل ستاره» شبکه شما جایزه فرد برنده را همان لحظه به حساب‌شان واریز می‌کند. به این صورت که بلافاصله بعد از پایان مسابقه، مجری می‌گوید که مبلغ جایزه تا 30 ثانیه بعد در حساب برنده است و او هم 30 ثانیه بعد واریز شدن پول را تأیید می‌کند. نکته جالب اینجاست که در این مسابقه پاسخ هر سوال 100 هزار تومان جایزه دارد و هر شرکت‌کننده برای پاسخ به هر سوال بیشتر از پنج ثانیه فرصت دارد و راحت می‌تواند پاسخ را سرچ‌ کند!

یک اتفاق عجیب در لحظه گرگ و میش

در سریال لحظه گرگ و میش که هر شب از ساعت 20:45 روی آنتن است اتفاق بسیار عجیبی افتاد. این اتفاق در فضای مجازی با واکنش‌های بسیاری همراه بود. اتفاقی که نشان از بی‌دقتی عجیب سازندگان این سریال و نیز ناظران پخش دارد. در بخشی از سریال لحظه گرگ و میش که بیست و نهم بهمن‌ماه پخش شد خواهر و مادر حامد که در سریال نقش یک اسیر را بازی می‌کنند، مشغول صحبت با یکدیگر درباره برگشتن این شخصیت هستند. این در حالی است که دقایق قبل از این سکانس نه تنها حامد به ایران برگشته است بلکه حضور او در خانه و نیز شهر کاملاً نمایش داده شده است! و در واقع این سکانس جا به جا شده و باید بسیار زودتر پخش می‌شده است!

۲۴۱۲۴۳

کد خبر 1233923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
    1 0
    حالا كي مگه تلوزيون نگاه ميكنه